Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Bécs villamosai az őszi szürkeségben III.
Köszönetet szeretnék mondani a Wiener Linien-nek a remizlátogatás lehetővé tételéért!

Előző oldal

És vissza a valóságba: egy ULF, és egy E2-es által vontatott c5-ös pótkocsi a remiz melletti megállóban.

Ekkor már alig kibírhatóan esett, eláztatva minket, illetve fényképezőgépem lencséjét is!

Wien Mitte-nél felpattantunk egy S-Bahn szerelvényre is, hogy ilyet is lássunk. Igazából a MÁV "Hernyói" (BDVmot) is valami hasonló célt szolgálhatnának, ha Budapestnek és a MÁV-nak lenne koncepciója a vasút városi közlekedésbe bevonására. A kép már a Praterstern-nél készült, ahol leszálltunk.

Itt igazi villamosos paradicsomba csöppentünk, hurokvágánnyal, osztályozó fonódó váltóval, ívekkel, átszelésekkel...

... és még nagyobb felhőszakadással :-(

Ez a szép E1-es az 5-ös vonalon fordul.

Itt bizony 0-ás viszonylat is van! Vagy O lenne? A pesti ember megzavarására a számjelzésesek mellett ugyanis betűjelzésesek (N, J) is üzemelnek. A betűjelzés logikus lenne, ugyanakkor a tetőn a jelzés inkább nullára hajaz.

Radetzkyplatz, szűk utcában járó villamossal. Mégse parkoltak be elé...

Nnna, erre a villamosra vártunk, hogy eljuthassunk Metska kedvéért a Hundertwasser-házhoz.

Miután túlvoltunk a modern építészet eme öncélú zarándokhelyén (még mindig a Hundertwasser-féle vegyesgyümölcs homlokzatú házról beszélek), a Schwedenplatz-hoz mentünk. Ez egy igen kellemes hely, ahol...

.... rögtön négy vágányon is lehet a villamosokat fényképezni!

Kanyarodás árkon-bokron keresztül.

További tuják. A tér alatt egyébként egy metróállomás is van, amelyhez az algút egy részen úgy vezet, hogy nincs oldalfala, és ki lehet látni a Duna-csatornára.

És ez volt az a pont, ahol a fényképezőgépem kicsit be talált ázni. Szépen bepárásodott a lencséje is. De legalább tudom, hogy hogyan készültek a régebbi német szexfilmek "romantikus" jelenetei, melyben minden valahogy így nézett ki :-)

Schottentor, ahol rögtön két hurokvágány is van: az egyik a felszínen, a másik pedig a föld alatt. Jópofa dolog az aluljáróban villamost fényképezni, bár ilyen fényviszonyok mellett nem egyszerű (legalábbis állvány nélkül). Viszont itt legalább nem esett az eső!

A föld alatti hurokban ött járat is végállomásozik.

Ahogy ezen a képen is látható, a villamosok néha egymás fenekébe érnek...

"Kukucs!"

A földalatti hurok rámpája.

Felfele néha úgy megindultak ezek a kocsik, hogy alig tudtam elkapni őket (itt nem látszik, de ekkor már elég szürke volt minden).

A kép jobb szélén Intersziti várja a fotótémát. Ő nálam sokkal felkészültebb volt: két kamerát (egy digi és egy normális), illetve egy videókamerát is hozott magával!

A felszínen levő hurokban is nagy volt a forgalom, és persze akkor még nem is beszéltem a háttérben keresztbe futó "Kiskörútról". Van mit fényképezni!

És a végefelé még egy kis Stadtbahn: ezen a csatornán egy ilyen kis hidacskával ment át a vasút, illetve ma az U4. Ha beleszámítjuk, hogy csónakkal át lehet menni a két híd alatt (a felső gyalogosoknak van), akkor ez bizony egy jó régi háromszintes csomópont :)

Elértünk a végére: hazaindulás előtt még gyorsan lekaptam ezt a régies (kicsit "Elektricska"-kinézetű) S-Bahn kocsit, aztán már szálltunk is fel a Dacia eszpresszre. Összességében élményekkel gazdagodva, és cseppet megfázva indultunk haza. Folytatás? Valószínűleg az is lesz!

Korábbi bécsi oldalaim:
Bécs - a nosztalgiaszerelvénytől az ULF-ig
Bécs este, hóesésben


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra