Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Hull a pelyhes fehér hó,
én meg csak fényképezek, mint egy hülye :)

Ismét Bécsben jártam, és ismét szakítottam némi időt a "Bim"-re, ahogy a tujákat itt becézik.

Az idő nem volt éppen kegyes: hideg volt, nyirkos volt, és folyamatosan esett a hó, hogy aztán azon nyomban el is olvadjon, locs-poccsá változtatva mindent.

Olyan környékeken járkáltam, ahol korábban még nem nagyon fotózgattam. Mint például az Am Tabor megállónál...

... vagy a Franz-Josefs-Bahnhof-nál, ahol az itt látható D viszonylaton kívül az 5-ös és a 33-as is áthalad.

Én ugyan most főleg a D-re voltam fixálva...

... talán a megállójában levő esőbeálló miatt? :)

Aztán mégis továbbsétáltam az Alserbachstrasse-n, ahol ilyen közös busz...

... villamos sávot is lehet látni.

Az időjárási helyzet közben fokozódott...

... de ez nem okozott fennakadást, ...

... sőt, néha csak néztem...

... hogy milyen sűrűn követték egymást a járatok.

Az Alserbachstrasse és a Nussdorfer Strasse kereszteződése egy elég fotogén villamoselágazás, persze nem ilyen időben.

Utóbbi útvonalon egyébként kedvenc "hegyvidéki" viszonylataim, a Grinzing-ből jövő 38-as...

... és a Hohe Warte-ról jövő 37-es közlekednek. Érdemes megnézni a megemelt úttestet is, ami a villamosmegálló peronjaként üzemel, ha éppen villamos áll mellette!

Jobbról egy 33-as "csapódik" a képbe, bár az autóforgalom nem teszi éppenséggel könnyűvé a fotózását.

Pár száz méterrel arrébb található a Währinger Strasse és Spitalgasse kereszteződése, melyről már nem kevés alkalommal készítettem képeket (pl ehhez az oldalhoz), lévén, hogy talán a legforgalmasabb villamos-elágazás (a következő viszonylatok járnak itt: 5, 33, 37, 38, 40, 41, 42).

Utóbbi három ráadásul a szűk és meredek Währinger Strasse-ban folytatja útját. Ebben a csúszós időben nem semmi egy pótkocsis villamosszerelvénnyel a kocsisorban araszolni, nem?

Ebből az irányból látszik igazán, hogy az utca mennyire is meredek :)

Ha az ember felkapaszkodik egy megállónyit, a Stadtbahn (alias U6) magasvezetésű pályája alatt találja a 40, 41 és a 42-es elágazását.

42-es villamos közeledik felénk az U6 viaduktpályája tövében.

Itt azt hittem, hogy valami érdekeset találtam: egy újabb teljesreklámos c5 pótkocsit (az utóbbi években ugyanis nem jellemző a teljes összeragacsolás a bécsi tujákon). Erre pár nappal később kiderült, hogy az elkövetkező hetekben 13 E2+c5 szerelvényt fognak a D vonalon mindenféle színes díszítéssel ellátni, annak tiszteletére, hogy fél évig Ausztria fogja az Európai Unió soros elnöki tisztségét betölteni.

No, és akkor lássuk a közlekedési kultúrának egy olyan vívmányát, ami nálunk nem ismert: a cippzár-elvet. Méghozzá ezúttal a villamosoknál.

Egy tuja elmegy balról, egy jön jobbról...

... bekanyarodik...

... és közben balról ott a következő. Jó, persze jelzésre csinálták, de akkor se semmi látvány szerintem :) És mindezt az imént látott meredeken lejtő utcában!

Az oldalt zárjuk le egy további szerelvény-zárfénnyel: ez az 5-ös villamos éppen a Westbahnhof elől indul vissza a Praterstern felé.


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra