![]() |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Bécs villamosai a sötétben
[Click here for the english version] Most se villamosokat fényképezni mentem Bécsbe, ahogy előző alkalommal se: egy vonatra várva volt hat órám az osztrák fővárosban, és nem volt kedvem végig a Westbahnhofon ücsörögni. A fényképezés ilyen esetekben adja magát, persze attól eltekintve, hogy sötét volt, hideg volt, és esett a hó. Én azért belevágtam, meg se álltam a belvárosig! A 4547 (E1 típus) az Opera környékén. Az ICS-vel egykorú, de régiesebb kinézetű villamosok belseje szinte nosztalgiamenetnek tűnt a tolongásban... A badeni helyiérdekű ilyen szép új kocsikkal is jár. A Bombardier gyártmányú jószág... ... szerintem jóval rokonszenvesebb az alacsonypadlós ULF csodavillamosnál... ... azaz az itt láthatónál! 4547 újra, a Volksgarten mögött, az előtérben éppen az egyéni közlekedés húzza el a csíkot :) Egyébként érdekes, hogy bár esett a hó, és minden csúszós volt, a villamosok normális tempóban közlekedtek. Vagy ez csak nekünk furcsa? Az LH típusú munkavillamost, mely a mi Mukijaink itteni megfelelője, "Postaládának" nevezik a helyiek. Általában vontatásra használják, a havazás tiszteletére viszont kapott egy hókotró lapátot, illetve egy másik kéttengelyes kocsit is húzott, melynek tartályából valami csúszásgátló anyagot szórtak a sínekre. 4819 megállóban. 4485 ugyanott. Érdekes, hogy vannak számos és vannak betűjelzéses villamosok is! Ezek aztán fonódnak, kanyarognak, átmennek, körjáratoznak, szóval csomó olyan dolgot csinálnak, amik a budapesti közlekedéstervező szerint nem korszerűek, nem megvalósíthatók, nem gazdaságosak, stb. Viszont itt lehet normálisan közlekedni cserébe, míg Budapesten nem. Csókoltatom a budapesti szakértőket... Itt már elkezdtem fázni, ezért visszamentem a Westbahnhofhoz. A Westbahnhof előtti tér egy érdekes hely, négy egyenesen átmenő vágánnyal és két hurokkal. Mondanom se kell, hogy a váltókon, keresztezéseken és a hurokban se 5-tel tötyörögtek a járművek, hanem rendesen mentek! Sőt: vezetőcserét is láttam: az egyik sofőr kiszállt a fülkéből, köszönt a másiknak, az beszállt, és már ment is tovább a jármű. Semmi felesleges adminisztráció, vacakolás, hatvan éve hozott szabályokra mutogatás. Persze ezt nálunk szintén nem lehetne megcsinálni... A 4092, mely már E2-es típusú, azaz kicsit újabb, mint az eddig látott E1-esek. Egy pótkocsi. Érdekes, hogy milyen keskenynek tűnnek! Búcsúzóul: a 4718 (E1) a tér másik hurokvágányán. Furcsa véletlen, hogy mindkét hurokban olyan viszonylat fordul, melynek számával budapesten már nem találkozhatunk: az egyik a 9-es, a másik az 58-as...
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||