Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
    Bécs villamosai a sötétben
    [Click here for the english version]

    Most se villamosokat fényképezni mentem Bécsbe, ahogy előző alkalommal se: egy vonatra várva volt hat órám az osztrák fővárosban, és nem volt kedvem végig a Westbahnhofon ücsörögni. A fényképezés ilyen esetekben adja magát, persze attól eltekintve, hogy sötét volt, hideg volt, és esett a hó. Én azért belevágtam, meg se álltam a belvárosig!

    A 4547 (E1 típus) az Opera környékén. Az ICS-vel egykorú, de régiesebb kinézetű villamosok belseje szinte nosztalgiamenetnek tűnt a tolongásban...

    A badeni helyiérdekű ilyen szép új kocsikkal is jár. A Bombardier gyártmányú jószág...

    ... szerintem jóval rokonszenvesebb az alacsonypadlós ULF csodavillamosnál...

    ... azaz az itt láthatónál!

    4547 újra, a Volksgarten mögött, az előtérben éppen az egyéni közlekedés húzza el a csíkot :) Egyébként érdekes, hogy bár esett a hó, és minden csúszós volt, a villamosok normális tempóban közlekedtek. Vagy ez csak nekünk furcsa?

    Az LH típusú munkavillamost, mely a mi Mukijaink itteni megfelelője, "Postaládának" nevezik a helyiek. Általában vontatásra használják, a havazás tiszteletére viszont kapott egy hókotró lapátot, illetve egy másik kéttengelyes kocsit is húzott, melynek tartályából valami csúszásgátló anyagot szórtak a sínekre.

    4819 megállóban.

    4485 ugyanott. Érdekes, hogy vannak számos és vannak betűjelzéses villamosok is! Ezek aztán fonódnak, kanyarognak, átmennek, körjáratoznak, szóval csomó olyan dolgot csinálnak, amik a budapesti közlekedéstervező szerint nem korszerűek, nem megvalósíthatók, nem gazdaságosak, stb. Viszont itt lehet normálisan közlekedni cserébe, míg Budapesten nem. Csókoltatom a budapesti szakértőket...

    Itt már elkezdtem fázni, ezért visszamentem a Westbahnhofhoz.

    A Westbahnhof előtti tér egy érdekes hely, négy egyenesen átmenő vágánnyal és két hurokkal. Mondanom se kell, hogy a váltókon, keresztezéseken és a hurokban se 5-tel tötyörögtek a járművek, hanem rendesen mentek! Sőt: vezetőcserét is láttam: az egyik sofőr kiszállt a fülkéből, köszönt a másiknak, az beszállt, és már ment is tovább a jármű. Semmi felesleges adminisztráció, vacakolás, hatvan éve hozott szabályokra mutogatás. Persze ezt nálunk szintén nem lehetne megcsinálni...

    A 4092, mely már E2-es típusú, azaz kicsit újabb, mint az eddig látott E1-esek.

    Egy pótkocsi. Érdekes, hogy milyen keskenynek tűnnek!

    Búcsúzóul: a 4718 (E1) a tér másik hurokvágányán. Furcsa véletlen, hogy mindkét hurokban olyan viszonylat fordul, melynek számával budapesten már nem találkozhatunk: az egyik a 9-es, a másik az 58-as...


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra