Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Éjszakai Combino-futás

A cím csalóka, hiszen nem a Combinók futottak, hanem a BKV Előre sportolói - a Combinókon, de a főszereplők valahol mégiscsak az 54 méter hosszú tuják voltak, melyek ezúttal nem csak egyenként, hanem sorban állva is rekordot akartak dönteni. Mivel viszonylag nehézkes körbeírni, pontosan miről is volt szó a 2007 július 13-ról 14-re virradó éjjel, inkább idelinkelem a BKV oldalát a témában. Egyébként tényleg sokan nem értették, mi is lesz, olyannyira, hogy egy napilap azt írta, hogy "beállítják a negyven Combinót egymás után, és az így kialakított, több mint két kilométeres "óriás-óriáshernyó" tetején fognak szaladozni a BKV Előre sportolói". Ez persze első hallásra is marhaságnak tűnt, de a kitalálásakor biztos jól hangzott :) A negyven Combino persze stimmelt a hírben (bár egyesek először csak 39-ről beszéltek), és hát a villamosbarátoknak, akik - legalábbis az Index viccesen fikázós kedvű (ez egy eufemizmus a "bunkó" szóra) publikátora szerint - "láthatóan villamosjeggyel a párnájuk alatt alszanak, és ha csak tehetik, áramszedőkre maszturbálnak", ez bőven elég ok arra, hogy elhalasszák az aludni menetelt. Olyan népvándorlás volt odakint, hogy csak na; n+1 alkalommal köszöntek rám, ezúton is elnézést kérek, ha valakit nem vettem észre, és/vagy nem köszöntem vissza.

Normál esetben fél éjfélkor már kiürülni szokott a nagykörúti villamospálya, de most a még kint levő szerelvények sehogyse akartak elindulni a remizbe, ...

... sőt, továbbiak is jöttek onnan, hogy csatlakozzanak hozzájuk.

Mindeközben néhány 2-es villamos is átrohant a képen - ők a járatuk Fővám téri kettévágása miatt voltak kénytelenek erre hazamenni.

A futás kezdetét két óra körülre ígérték, addig bőven volt idő a megadott sorrendben felálló tujákat fotózni. Ahogy az talán sejthető a képekről, nem egy vágányon álltak Combinók, hanem felváltva a két vágányon.

Ahol kettő állt egymás mellett, azok voltak a "zsilip" helyek, a kettő közül valamelyik kocsi a futás idejére húzódott csak előre, addig szabadon hagyták a pályát a keresztező forgalom számára.

Egy Combino önmagában is méretes darab, ennyi Combinó együtt pedig kimondottan dögös volt :)

A kocsikra számos biztonsági ember/rendező vigyázott, a nagyobb kereszteződésekben pedig rendőrök is. Maga a futás talán fél órán át tarthatott: a versenyzőket sorban egymás után engedték el, időeredményeik 10 és 20 perc közt változtak. Volt egy másik futócsapat is, az "Éjszakai Hatosok" alias 6É, ők állítólag rendszeresen végig szokták futni a körutat, ami szerintem kicsit furcsa hobbi, mert a Nagykörutat még éjszaka, minimális autóforgalom mellett se tartom ideális futóhelynek :)

A sor egy sarokkal a Wesselényi utcai megálló után ért véget. Mire idáig elértünk, a futásnak vége volt, a kocsik lassan elkezdtek a hazamenetelhez felfejlődni. Ennek egy mozzanatát mutatja a jobboldali kép, amikoris a kocsik vezetett végei mindkét vágányon a Blaha felé néztek. Sajnos folyamatosan párhuzamos haladást nem sikerült filmezni, pedig az érdekes lehetett volna.

Innen éjszakai busszal mentünk a Jászaiig, ahol még pont elcsíptük az eredményhirdetést. Az odaúton megpróbáltam filmezni a Combinók hosszú sorát; nem lett éppenséggel nagy minőség, de azért valamit visszaad a buliból, még ha a két kilométeres villamos-sornak csak egy pár száz méteres szakasza is fért csak bele.

A hepaj végén a kocsik egy része állítólag már nem ment vissza a remizbe, hanem kint bekkelte ki az üzemkezdetet, de ezt már nem tudtam leellenőrizni, mert olyan fáradtság tört rám, hogy örültem, hogy hazáig eljutottam.


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra