Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Még mindig életképek, még mindig 2002 márciusa

Ez az album is csak szokásos mindennapi képekkel telinek indult, aztán... De nem vágjunk a dolgok elibe!

Március 25-én munkába menet a tanuló ICS-t láttam az 1-esen, ez nem különleges esemény, pláne mostanában, amikor már lassan egy éve tanuló-hullám van. Bár a tanuló UV-kat egyre ritkábban látni, ami szomorú...

Azt lehetett tudni, hogy a Duna ilyenkor áradni szokott, de azért az mégse mindennapos, hogy a magas vízállás miatt lezárták az alsó rakpartokat. Meg kellett nézni, hogy mit csinál a víz! És ha már arra sétáltam, miért ne örökítettem volna meg pár HÉV-szerelvényt is?

Végülis elég ritkán találkozni a zöld sárkányokkal az oldalaimon :)

A következő nap már kimondottan az árvizet fotózni indultam reggel. Persze ha UV is van a környéken, miért próbálnék ellenállni?

Bújj, bújj, zöldág (esetleg sárgavillamos)...

Na de a túloldalon általában érdekesebb a látvány, így csak két szerelvényt vártam meg a Lánchíd budai hídfőjénél, inkább átmentem...

... a pesti oldalra, ahol a BKV időszakos közlekedési eszközével, a kisvízalattival ismerkedhettem meg. Volt már ilyen sokszor, de most volt először kéznél a fényképezőgépem :)

A KCSV-k itt tényleg lemennek a víz szintje alá a híd alatti alagútban!

A villamospályát határoló támfalat szerencsére jól megépítették, csak pár helyen szivárgott, ahogy az a kép bal oldalán látható: egy kábelcsatorna vezette át a nedvességet. Mindenféle illetékes ember is jelen volt ottjártamkor, azt nézték, hogy mennyire komoly a helyzet.

Szerencsére úgy értékelték, hogy nem kell leállítani a forgalmat!

Szerintem nem mindennapi élmény...

... ekkora víztömeg mellett villamosozni, mindenkinek ajánlom, hogy próbálja ki (bár a villamosok eléggé meg voltam tömve maguktól is)! A képen még külön kiemelném a "2A" viszonylatszámjelzés western-jellegű betűtípusát, melyen az A betű hangsúlyosabb, mint a szám. Nem valami szép, a 24-esen és 17-esen látni ilyet (a ferencvárosi kocsiszín vonalai), szerencsére a többi kocsiszín megmaradt az eddigi betűformánál!

Persze csak úgy általában is szeressünk villamosokat fényképezni :-] Ez itt 1352.

A hídfő északi oldalán is hasonló volt a helyzet: itt éppen 1356 kel át száraz lábbal a vízen.

Vadregényes, nem?

Azért a víz az úr...

A forgalomnak mennie kell, a bal oldali hölgy ennek rendkívül örült, a jobb oldalon álló úr viszont hozzám hasonlóan azt értékelte, hogy van mit fotózni...

A kép bal szélén látható iskoláscsoport tagjai villamossal érkeztek, és leszállás után arról beszélgettek, hogy hátha annyira továbbemelkedik a víz, hogy másnap már suliba se kell menniük!

Amikor elegem lett a vízből, még egy kicsit fényképeztem a korszerűsített Ganzokat, mert ki kell használni az ilyen napfényes időt! Ő itt 1326.

És ő is, csak már továbbment közben.

1354...

... és egy egész furcsa beállítás: mintha nem is Budapesten lennénk, hanem egy fákkal és hegyekkel teli városban! Persze Budapest tényleg televan fákkal és hegyekkel, de ezt jól álcázzuk :(

1352, ismét.

Kicsit délebbre: az Erzsébet hídnál is az árvizet fotóztam, és ha már ezen az oldalon nem jár UV, hát fotóztam egyet a túloldalról!

Ami vidám dolog: egy szép KCSV.

Ami pedig kevésbbé: hogy ilyen sínen jár! Nem is gondoltam volna, hogy pont itt ilyen látni, de szerintem ez a sín kicsit el van kopva-repedve.


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra