Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 

Budapesti életképek 28/2

Előző oldal

Valamilyen hajcihő (felvonulás ugyanúgy lehetett, mint futóverseny) miatt fotózhattam...

... 18-as villamost az 56-os Moszkva téri hurokvágányán fordulni.

Kicsit arrébb még 38-as villamost is láttam! Végállomás: Hűvösvölgy tér. Nem én találtam ki, oda van írva a kijelzőjére! :)

Idén újra kimentünk az Utazás kiállításra...

... méghozzá ilyen Desiro motorvonattal.

Németországban már több száz kilométert utaztam ezzel a típussal, de a MÁV ilyen kocsiját most próbáltam ki először.

Bár ez tulajdonképpen nem sokat jelent, hiszen még a festése is ugyanaz, mint a német vasút Desiróinak.

Tuják az "Örsvezértéri Nagy Fal" előtt.

És megint ugrunk: a helyszín az 56-os villamos hűvösvölgyi végállomása. Tulajdonképpen ez az egyetlen olyan vonal, amit pironkodás nélkül bármelyik külföldi ismerősömnek meg merek mutatni.

Sőt, bizonyos részeit kimondottan büszkén!

Völgy utca. Most konkrétan egy San Francisco-i ismerősömet hoztam ide ki, és nagyon tetszett neki.

A Fogas is, csak itt már rosszabb fényviszonyok voltak.

Bár igazán szürke katyvasz csak akkorra lett, amikor a 24-est néztük (volna) meg :)

A Nagykörúton ekkoriban azért fotózgattam, mert tudható volt, hogy nem sokkal később kezdődik a megállók átépítése a Combino villamosok kényelmesebb használhatóságának érdekében.

Kíváncsi vagyok, hogy az alacsonypadlós csodák is ugyanígy fel fognak-e torlódni, mint a hagyományos Ganz csuklósok. Szerintem igen, mivel a változáshoz szemléletváltásra lenne szükség a forgalomirányításban és közlekedésrendszetben, különös tekintettel a lámpabefolyásolásra és a sínekre belógó autósok elhajtására.

A Duna aktuális áradásának elején fotóztam ezt az Eötvös téri életképet, háttérben a Citadellával.

A Combino típust nagy csinnadrattával mutatták be a Moszkva téren; az ünneplés ideje alatt az 56-os villamos hurokvágánya nem volt használható, így a járat a 18-as megállójánál levő vágánykapcsolaton fordult.

És most pár kép erejéig merüljünk el a most ötvenéves UV villamosok szépségében!

Fővám tér...

... Kiskörút...

... és persze a budai Duna-part.

Hiányozni fognak ezek a döcögények, ha egyszer eltűnnek, bármit is mondanak az objektívségüket kényesen kihangsúlyozó "a XXI. században már nem lehet ilyet közlekedtetni" tábor hívei!

Reklámragacsos csuklós az átépítés alatt álló Hungária kocsiszínben.

Látom a jövőt: rögtön két Combino a kocsiszínhez vezető Sport utcában!

A Bécsi út/Vörösvári út torkolatában az egyébként használt összekötő vágány valamiért (megint) járhatatlan volt, ezért a 17-esek a csomópont délkeleti részén levő vágánykapcsolatot használták kocsiszíni menetek és tárolás céljára.

Következő oldal: hóseprő tanulómenet, egy kis Szombathely, Combino próbamenetek és hasonló szépségek


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra