Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Budapesti közlekedési életképek 32. rész, 1. oldal

Korábbi életképek

Ismét eljött az ideje, hogy megmutassam a budapesti tömegközlekedés néhány...

... szép (balra) és csúnya (jobbra - tudom, ez csak lomtalanítás, de akkor is piszok igénytelen) pillanatát a közelmúltból. Mostanában kijutott mindkettőből!

Itt van például ez a kép a 24-es villamosról, ahogy a Fiumei útról a Festetics utcába kanyarodik. Hát hogy néz már ki az a ház mögötte? Pedig ez egész fotogén kanyar lenne, ellentétben a másik képen látható budafoki környékkel (Leányka utca).

Miközben a belvárost elhanyagolják, a korábban már külteleknek (de legalábbis nem éppen világi helynek) számító Soroksári út gyakorlatilag a szemünk előtt változik át élő városszövetté.

Ezen a nyáron nem sok szerencsém volt a napfénnyel: általában ahogy fotózni indultam volna, egyszerűen elment, úgyhogy elég sok szürke fotót sikerült készítenem.

A Fehérvári úton ugyanez történt állandóan, pedig az UV-k közelgő búcsúja miatt szerettem volna, ha néhány igazán szép képem is van erről a szakaszról.

Hát, legalább a metróépítés miatt kialakított Kanizsai utcai végállomásnál kisütött kicsit a nap.

Aztán elment az utolsó UV a 41-esen...

... és megjelentek helyettük a Ganz csuklósok. Az első reggelen kivételesen egész jó időt sikerült elkapnom a fotózáshoz.

Balra: a 47-esen még négy hétig maradtak az UV-k. Jobbra: ilyen utastájékoztató táblákat helyeztek el a "GPS-esített" 86-os busz vonala mentén pár helyen. Klassz kezdeményezés, de mit kezdjen az ember azzal az infóval, hogy a következő busz 837 méterre van tőle?

Balra: spontán Combino-fotózás eredménye a Karinthy Frigyes úton. Jobbra: vajon mit gondolt magában az a biciklista, aki képes volt a képen nekünk jobbról balra kiálló, felénk közeledő 2-es villamos elé bevágni, a villamost az autók elől lefedező BKV-s dolgozó háta mögött - és a villamos előtt két méterrel?! Itt ugye a biciklistának nem sok keresnivalója volt, pláne nem ebben a szögben. A villamosvezetőnek meg azzal kellett küzdenie, hogy a villamos a fel tudjon mászni valahogy a Margit híd rámpájára az előírt csigasebességgel, és ne csússzon meg. Ilyenkor különösen jól eshet neki, hogy bevág a nagy sárga vasalója elé egy biciklista :(

Ha már erre jártam: két kora reggeli fotó a Margit hídról.

Ez a nyár még egy dolog miatt is emlékezetes marad nekem: életemben nem fotóztam még ennyi buszt, mint most! Például ilyen átcsoportosított "ezüstnyilat" a 11-esen, vagy a Lausanne-ból próbára érkezett duó-buszt, mely alapvetően troli, de zsinór nélkül is jól elvan, mint itt a Deák téren.

Pár hétig próbázott itt ez a svájci illetőségű talicska, és a csuda se tudja, viszont fogjuk-e látni. Mindenesetre egy hétköznap délután kimentem lefotózni, és olyat láttam, amit azelőtt soha: a Kerepesi utat tök üresen :)

Volt még két fura szerzet is vendégségben a BKV-nál, igaz, csak egy hétre: egy szimpla- és egy duplacsuklós Volvo Göteborgból.  Utóbbit sikerült többször is elcsípnem. Engem nem nyűgözött le: alig van rajta több hely, mint a sima Volvókon, de legalább kényelmetlenebb a beltere tömegben.

És a dízelőrület folytatódik, hisz végülis a politika letette a voksát a környezetbarát közlekedés fejlesztése mellett :-/ Na jó, a kettes metró felújítása miatt közlekedő pótlóbuszok talán nem számítanak.

A Kerepesi út külső szakaszán a gödöllői HÉV maradványaként meghagyott üzemi vágányt aszfaltozták le, hogy a város felé itt menjenek a pótlóbuszok.

Na ez viszont igazi őrület: amik itt sorbaállnak, azok bizony nem mind pótlóbuszok! :(

Folytatás: némi troli, még egy pici busz, de aztán tényleg sok villamos!


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra