Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A túrás folytatódik: Fehérvári út VII.
avagy a XI. kerületi gyerek továbbra is érdeklődve figyeli a történéseket

Előző oldal

A 4-es Fehérvári úti új végállomása

Igen, a 4-es is új végállomást kapott. Ez abban nyilvánult meg, hogy eltüntették a régi végállomási tartózkodót...

... és nekiláttak vágányt építeni.

Bár a kettős vágánykapcsolatot kicsit arrébb építették be, mint régen volt, ügyesen elérték, hogy a végállomás tároló- és félreállító kapacitása nem nőtt meg. És ez még csak a kezdete a hibáknak!
 

Szigorúan őrzött fűmagok

A körtéri íves házak előtt megmaradt a kockakő, ez azért jó, mert az itt áthaladó autósok így jobban meg tudják remegtetni a közel levő házakat. Pláne az itt forduló 3-as busz! Jobboldalt az is látható, hogy a gombaépület előtti térség zöldterülete még nincs kész, a zsenge facsemetéket kerítés védi.

Igen ám, de a gombában lévő jegypénztárhoz valahogyan el kell jutniuk az ügyfeleknek! Nekik korridort nyitottak a kerítésen.
 

Mazochizmus?

Ennek a 41-esnek honvágya volt, a Batthyány tér helyett ide állt be, az SZTK elé. (A valóságban persze valószínűsíthetően műszaki okok miatt tett így:)
 

Segédábra: így néz ki egy átadott aluljáró

December 17, az aluljáró és az egész csomópont már egy napja át van adva. Legalábbis a Körtéren a hatalmas "még XX nap, és Önöké a fény, a pompa" visszaszámlálót elbontották. És az az, ami számít, vagy nem?

Egyébként próbáltam pontosan megtudni, hogy mi is volt a határidő. Nekem valahonnan a december 7. rémlett, de eme oldal szerint még hamarabb lett volna. Eme másik (szintén hivatalos) szerint viszont december 16., az aluéjáró viszont "december elején készül el". Egyik infó szerint sem stimmel a dolog.

Igaz, az aluljáró nem nagy adomány a járókelőknek, hiszen a térség átellenes sarkaira már nem jutott feljáró belőlük, meg amúgy is, ki szeret lépcsőzni? Viszont a 4-es villamos végállomásán levő lépcsőt legalább pont beleépítették az egyik vágánytengely lehetséges folytatásába. Se kétvágányos kapcsolat a Fehérvári úttal, se esetleges folytathatóság a Kosztolányi felé - csak gratulálni lehet a tervezőknek!

A 4-es új végállomása ilyen szép indításjelző rendszert is kapott. Már csak a másik végállomáson, a Moszkva téren kellene felszerelni a párját, hogy az ember ott se rohangásszon potyán a villamos felé :)

A végállomás "hózentrágerje". A szórakoztató az, hogy új tartózkodóhelységet nem építettek a járművezetőknek a régi helyett, mivel azt az aluljáróban gondolták megszervezni. Ami ugye zárva van. Nem tudom, hogy a Skála előtt levő két konténer ezt a célt szolgálja-e, mindenesetre megint a járművezetők jártak rosszul a "fejlesztéssel"!

Na jó, alkonyatkor azért jól néz ki az új végállomás, de jobb helyeken nem ez a cél...
 

Móricz Zsigmond kör...mozgásokat végez sírjában a róla elnevezett tér miatt

Legalábbis engem piszkosul zavarna, ha a rólam elnevezett teret félig leraknának olyan kővel, mely rettenetesen csúszik (nézni kell, nem járni rajta?), a másik felét - ami nem látszik a Bartók Béla út felől - pedig csak simán leöntenék aszfalttal, a képen látható egyenetlen-igénytelen módon. Tudom, elvileg azért maradt ilyen, mert úgyis felbontják majd a metróépítéskor, nagyjából egy időben az első kínai űrhajós holdraszállásával :(

Következő oldal: a Leányka utcai új felüljáró, és a fűtött térkavicsok


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra