Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
    Az idei hó I.

    Az utóbbi időben valahogy összefolynak az évszakok. Mintha az ősz és a tavasz nem is létezne önálló időjárási entitásként: egy-egy téli vagy nyári héten belül tíz-húsz foknyi hőmérsékletváltozásokat is megélhetünk. Ez persze nem igazán kedvez egy olyan villamosmániásnak (közelebbről nekem), aki imádja havazás közepette fényképezni kedvenc járműveit. Tudom, nem igazán normális szempont, de télen igenis legyen hó!

    Márpedig idén nem igazán akarózott egy olyan igazi havazásnak összejönni - nem csoda hát, hogy megörültem, amikor egy januári hétvégén leesett pár centi fehér csoda. Nosza, elő az állványt, és gyerünk fotózni!

    Az összes, buliba menő fiatal (vö. szombat esti láz) rajtam szórakozott, ahogy a megfelelő szög megtalálásán ügyködtem; csak úgy repkedtek a "szia mama, benne vagyok a tévében!" felkiáltások. Pedig mániám, hogy ne legyenek emberek a képben, meg amúgy is meg kéne tudni különböztetni egy fényképezőgépet egy kamerától, de mindegy :) Pechemre a havazás meg abbamaradt közben.

    Mindenáron akartam egy behavazott Várfok utcai domboldalt fotózni. A fentebbi kép nem igazán felelt meg a kényes ízlésemnek, ezért eldöntöttem, hogy várok még egy 18-ast, hogy megismételjem a beállítást.

    Persze ekkor a 18-as már ritkán járt, ezért várakozás közben az 56-ossal foglaltam el magam.
    Aztán egyszercsak újból eleredt a hó!
    Aztán egyszercsak megjelent egy 18-as a domboldal előtt!
    Aztán egyszercsak lemerült a fényképezőgép aksija, így lemaradtam a megörökítéséről.
    Remek...

    Ez aznap éjjelre be is tette a kiskaput; a hó másnap pedig már nem volt elég tiszta ahhoz, hogy érdemes legyen fotózni. Sebaj, majd' három héttel később bepótolhattam, egy munkanap reggelén ugyanis nagyon nekieredt a hó. És én ennek annyira megörültem, hogy még egy ilyen "ezüstnyílnak" matricázott buszt is lefotóztam!

    A hó eltakarításához hamar nekiláttak, de a Moszkva téren a 61-es végállomási felszállóhelyéhez vezető váltó valamiért mégse működött.

    Végülis, a T5C5K-knak jól áll a hó...

    Sorbanállás a térről kifelé.

    Csúcsforgalom című műsorunkat látják.

    Körúti "százlábú" a kanyarban.

    Széna tér.

    Ezen a képen tetszik, ahogy a hó a menetszél miatt leporzik a tuja tetejéről!

    És itt is.

    A következő komoly havazás már februárban volt, egy péntek este. Úgy esett, mintha dézsából öntötték volna, ami nem igazán hó-szerű tulajdonság.

    A 61-es végállomási vágánya valamiért megint üzemen kívül volt. Igaz, mikor elindultam haza, érkezett egy BKV-s kisbusz, és nekiláttak tisztítani.

    Szokásos művészkedő beállítás.

    A lámpák fényudvarában látható, hogy a kép készítésének pillanatában mennyire nekieredt a hó

    De térjünk vissza az 59-es és 61-es birodalmába!

    Nem vagyok egy Tátra-fan, de ezen a képen szerintem jól nézki ez a "gépnarancs"!

    Túl sok kép nem készült, mivel a kezem szépen lefagyott a fényképezőgép állítgatásától, ahhoz ugyanis le kellett vennem a kesztyűt...

    Következő oldal: ICS-k havazás közben a Margit körúton és a Dunaparton


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra