Bevezető Tartalom Újdonságok Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Látogatás a kelenföldi villamos kocsiszínben 2001 augusztusában
A látogatás létrejöttében nyújtott segítségért köszönetet szeretnék mondani a BKV Rt. Kommunikációs Osztályának!

A kelenföldi kocsiszín még UV paradicsom volt 2001-ben: bár régebben más típus is megfordult itt, akkor csak a 19, 47 és 49 viszonylatokra adtak ki innen kocsikat. A telephely a Bartók Béla út Etele térhez közelebbi végénél van. Egykor nagyobb és jelentősebb telephely volt, mert a jelenlegi kocsiszín mellett működött a Füzesi Árpád főműhely ("a Füzesi" - sokan a mai napig így emlegetik a kocsiszínt is), ahol nem csak kocsik javítása folyt, de itt gyártották a kéttengelyű villamosok és HÉV-ek acélvázas kocsiszekrényeit (például az ezresét), a régi kisföldalatti vezérlőpótot, és a Bengálit is (bár ez utóbbiból sokat gyártottak Debrecenben, miután Budapesten abbahagyták; igaz, már a pesti FVV csuklósok alváza is az ottani vasúti járműjavítóban készült). A főműhely ma már a múlté, és a remiz csarnokai sincsenek már úgy tele, mint régen, amikor még sokkal több villamosviszonylat közlekedett a városban...

Rögtön az elején egy kis magyarázkodás: a kocsiszínben sok szép, jó állapotban levő kocsi volt, én mégis a lentebbi képeken láthatókkal kezdeném, ugyanis itt tárolták a selejtezésre ítélt kocsikat is. Nekem, UV mániásnak ezek a fotók azért különlegesek, mert az UV-k mozgalmas életútjának egyik utolsó állomását ábrázolják. Az ép kocsikról készült képek némelyike az előbbi linken található.

A 3333-as talán a legszebb pályaszámú UV volt, most mégis a selejtezésre várt, mert az 50-es viszonylaton súlyos baleset áldozata lett. 2001 júliusában vontatták át Száva kocsiszínből, ahol eredetileg lakott.

Az orr-rész nagyon megsínylette a karambolt, ezt a "sebet" nem lehetett egy kis kalapácsolgatással rendbehozni :( Logikus volt, hogy az idejét kifutott kocsit ne újítsák fel.

A selejtsoron a 3342 volt a következő villamos. Róla nem tudom, hogy mikor és hol sérült meg. A kép előterében UV forgóvázak láthatók.

Szomorú volt ennyire deformálódva látni ezt a kedves homlokfalat!

A 3342 és a 3333 egymás felé fordítva.

Szegény 3303-as is az 50-esen tört össze. A kép előterében a forgóvázakból kiszedett kerékpárok láthatók.

Ezek a képek a hozzám hasonló UV-szerelmeseknek lehetnek érdekesek: a "B" kocsivégi kontaktorszekrény tartalma, ...

... és a középső ajtó melletti "kuckó" padlója alá rejtett akkumulátorok.

3267 kelenföldi kocsi volt, pár nappal a baleset előtt még fotóztam a 19-esen...

Csúnya sebet kapott szegényke :-(

A vágány végén a 6029-es pótkocsi szomorkodott.

UV kerékpárok (de nem biciklik) hosszú, tömött sorban.

A 7122-es hóseprő.

3422 bent állt az egyik csarnokban. Motort kellett benne cserélni, ezért megemelték, és a javításra szoruló forgóvázat kigurították alóla.

Fura dolog ezt a sok tonnás járgányt a magasban látni!

A 7663-as tanulókocsi is Kelenföldön állt éppen.

Ilyen egy tanulókocsi belseje: ez egy két vezetőállásos motorkocsi, a vezetőfülkét körülzáró paravánfal nélkül. Az előtérben levő, ICS-ből származó ülés az oktató helye, mellette az a pult látható, ahonnan különféle meghibásodásokat tud szimulálni, ellenőrizendő, hogy a tanulóvezető hogyan kezeli le azokat.

Ez az a bizonyos pult. Ami még érdekes: a tanuló-UV fűthető. Szerintem idális városnéző és partivillamos lenne!


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra
   
Villamosok.Hu