Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Utókarácsonyi válogatás I.

Eredetileg Karácsonyra szerettem volna összeválogatni egy marék olyan képet az elmúlt évekből, amelyek valamiért nem kerültek ki a weboldalra. Aztán egyrészt nem készültem el a válogatással, másrészt más is hasonló "ajándékot" tett ki a saját oldalára, és ez elvette a kedvemet a témával való foglalkozástól. Aztán KZsoci kollega finoman jelezte, hogy ő azért kíváncsi lenne a képekre. Hát, legyen - de remélem, azért más is végig fogja nézni őket. Évszámot nem írok, mindenki próbálja kitalálni, melyik kép mikori! :)

Ez a téma a közemúltig standard volt: UV a 19-esen, a Bem rakparton. Próbáljunk inkább valami egzotikusabbat keresni...

... mondjuk UV a 41-esen a még lakópark nélküli Kőbérberekben? Igaz, a háttérben már látszanak az építkezéshez tartozó földmunkálatok nyomai. Hm, akkor mondjuk...

... ugorjunk egy nagyot, Svájcig, az Elő (Elülső?)-Rajna völgyéig, ahol a Rhätische Bahn szép piros vonatai járnak...

... ilyen mozdonyok (Ge 4/4 II) által is vontatva.  Hejj, "mit nékem te zordon Kárpátoknak fenyvesekkel vadregényes tája" - ha egyszer Svájcban is lehet vonatozni? ;)

A vonatok kedvelőinek egy vezérlőkocsi és egy tolatómozdony Andermattban...

... és már Bernben is vagyunk, ahol épp egy Be 8/8-os villamos kanyarodik elénk.

A baseli SBB főpályaudvar előtti téren a két helyi közlekedési vállalat, a BVB (zöld) és a BLT (sárga) egy-egy DÜWAG csuklósa vátakozik az indulásra.

Zürich, Bahnhofstrasse.

Még mindig Zürich, a számomra mindig furcsa látványt nyújtó módon nyíló ajtajú villamosokkal.

És egy "ilyet is lehet" fotó: meredek utca, úttesten futó villamossal, szépen karbantartott környezetben. Mintha a Rózsadombra kanyarogna fel (vagy épp onnan le) a villamos, a Bimbó utcán.

Még mindig hegyvidék, de most épp Ausztria: Lohner-gyártmányú licensz-...

... és ex-Bielefeldi, eredeti DÜWAG-villamos Innsbruckban.

A Stubaitalbahn a világ valószínűleg legszebb villamosvonala. Igazából persze kisvasút, de villamoskocsikkal közlekedik. Ez itt Fulpmes, a felső végállomása.

És most térjünk haza egy kicsit: a 7662-es pályaszámú tanuló UV a 42-es villamos Tóth Árpád utcai végállomásánál.

Ezt imádom a szóló kocsikban: könnyen végig lehet látni bennük :)

Ugyanez a tanulókocsi a Hofherr Albert utcai összekötővágányon.

A Magyar Villamosvasút-történeti Egyesület első szerzeménye...

... a szegedi 602-es Bengáli, nem sokkal Pestre érkezése után, az istvántelki MÁV főműhelyben.

Az egyedi M42 001-es mozdonyt Sopronban kaptam le. Én hülye éjszakai fotózáshoz való, magas ISO értékre állítva felejtettem a gépet, ezért a minőség nem valami fényes - de hátha valaki így is örül a képnek.

Miskolc, amikor még közlekedtek a Bengálik.

Benga a Vasgyár előtti kanyarban...

... az Újgyőri főtéren...

... és megint a Vasgyár előtt. Ezek a kocsik azóta már szét lettek vágva.

A heidelbergi 3-as vonal a régi idők út szélén, egyetlen vágányon futó stílusában ér véget Leimenben.

Úgy látszik, errefelé még nem számít szégyennek az egyvágányú, forgalmi kitérőben kerülgetős üzemeltetés :)

Erfurtban sajnos csak rövid időt töltöttünk el, pedig nagyon aranyos városnak tűnt, ...

... ahol a villamosok tökéletesen együtt tudnak élni a történelmi környezettel - és az emberekkel.

Berlin, Alexanderplatz: baloldalt a szocialista Kelet-Berlin egyik jelképének számító Világóra, jobboldalt a KGST járműgyártás egy emblematikus (igaz, itt már erősen feljavított állapotban szereplő) produktuma, egy KT4-es villamos.

Dortmund, kora reggeli villamos-sorbanállás.

Néhány év múlva már ez a villamosvonal is a föld alá fog kerülni, mint korábban több másik. Ne kérdezzétek, hogy ez miért jó nekik, mert a belvárosi utcáik szerintem nem lettek barátságosabban tuják nélkül.

Következő oldal


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra