Egy újabb szegedi kirándulás
2004. október 26.
A látogatás lehetővé tételéért köszönetet szeretnék mondani a Szegedi Közlekedési Társaság vezetésének és munkatársainak!

A Városi Tömegközlekedés Történeti Egyesület kihelyezett elnökségi ülésének apropóján az SZKT meghívására az Egyesület tagjaiból álló lelkes csapat Szegeden járt.

Az első dolog, amivel találkoztunk, az volt, hogy nem találkoztunk villamossal a Nagyállomás előtti hurokban. Ez az egyik ív felújítása miatt volt, de legalább villamospótló buszozhattunk. Azt hiszem, életemben először utaztam "sima" busszal Szegeden!

A program részeként megnéztük az idén megnyílt 7-es trolivonalat a T-850 pályaszámú, buszból helyben trolivá átépített járművel. Sok rosszat mondtak már erre a járgányra, de nekem tetszett, és ez a festés is jól áll neki! Érdemes megfigyelni a kijelzőt a szélvédő fölött: ez a troli most épp azt játssza, hogy ő a 3F villamos :)

Új és régi, Volvo és ZiU-9. Azért a Ziut is szeretem.

Új és közepesen új: Volvo és Skoda troli, még mindig a 7-es troli villamos kocsiszín területén levő fordulóhelyén.

Ez itt tulajdonképpen egy Bengáli: látható a rész két "futóműve" tengelyekkel, sínfékkel, és 1-1 motorral. Az ajtó előtt még egy hozzá tartozó áramszedő is pihen.

A Potsdamból érkezett 206-es KT4D még mindig (közel) potsdami állapotában.

A város új villamosos nevezetességét, a csatolt T6-osokat az 1-es vonal építkezés miatti rövidítése miatt nem láthattuk forgalomban, csak itt bent, a telepen tolatgatni.

A csarnokban a 200-as KT4-es, már digitális kijelzővel.

A 201-es KT4, éppen javítás alatt. Ha minden igaz, a kerekekre új, más profilú abroncsot kell szerelni az illetékes szakhatóság intézkedésének megfelelően, mielőtt rendszeres utasforgalomba állhat.

Mentünk egy kört a közelmúltban felújított nosztalgiaszerelvénnyel is, gyönyörű volt!

Bár pestiként természetesen azt is figyeltük, miben különbözik attól, ahogy ez a kocsi eredetileg kinézett a fővárosban, meg kellett állapítsam, nagyon szép lett! Ez a kép amúgy az 51A villamos Használtcikkpiaci hurokvágányánál huszonpár évvel ezelőtt készültekre emlékeztet...

A trolitelepet is meglátogattuk, ahol fotóztam egy Ikarus trolit, hogy végre ilyenem is legyen Szegedről.

Aztán vissza a városba: az Anna-kútnál az út- és vágánykereszteződés még régi, ...

.. de már megvan az új megálló járdaszigete, legalábbis ha jól tippelek.

A Tisza Lajos körút szintén mostanában épült át: a villamos kétvágányú lett, középre helyezték, ...

... és a buszok is itt járnak, közös pályán, közös megállóval. Nagyon tetszetős, modern megoldás!

Az egész utca sokkal szebb lett, és szerencsére a fák is megmaradtak. Szerintem erre a belvárosi főútvonalra bármilyen európai város büszke lenne!

Pár hónapja itt még azt fotóztuk, ahogy a korábban átépített Dugonics téri villamosmegállóból áthajtanak az egyvágányú szakaszra a tuják. Most meg már két vágány van.

Persze a Dugonics tértől Kecskés felé a 4-es továbbra is egyvágányú. A képen a Szivárvány kitérő látható.

Szerintem nagyon hangulatos az őszi lombok alagútja alatt közeledő Bengáli látványa!

Pályaállapotok. Sajnos nem tudom, ezen a részen tervezik-e a felújítást, pláne kétvágányúsítást.

Újabb őszi életkép.

Érdekes volt számomra, hogy nem voltak Tátrák forgalomban, azaz egy időre visszarepültünk az időben, és egy csupa-Bengális várost láthattunk. Mindez persze a már épített vágányépítés miatt volt: a villamosok Rókustól csak a Széchenyi térig jártak, ott viszont nincsen hurok, csak egy egyszerű vágánykapcsolat, így az egyirányú Tátrák nem voltak használhatók.

Nem szeretem a Bengálikat, de azért ívben jó fotózni őket :)

A villamospótlás így zajlott le: bejött a villamos, lerakta a tömeget, felvette az új utasokat, elment, ...

... ezután a helyére beállt a pótlóbusz (itt éppen az SZKT tudtommal egyetlen dízelbusza, a trolisított Volvo ikertesója), és továbbvitte a tömeget.

A kirándulás természetesen nem maradhatott el a "bociszín" (Boci Tejivó) meglátogatása nélkül, így aztán minden szempontból kellemes élményekkel távoztunk a Napfény Városából!


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez