![]() |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
BKV Városi Közlekedési Múzeum, Szentendre Tavaly ott voltam az utolsó nyitvatartási napon, most el kellett mennem az elsőre! Sajnos ez a múzeum nem az a hely, ahol ilyenkor népünnepéllyel, különleges programokkal várják az embert az évadnyitó örömére, de azért jó volt látni vas- és egyéb kerekű barátainkat! Amin meglepődtem: a HÉV-től, amivel jöttem, többen is kapásból a múzeum felé indultak, családok, párok (itt gondolom nem a lány ötlete volt az, hogy ide jöjjenek:). Ezt jó volt látni; bár tömeg nem volt bent, de azért először láttam olyat, hogy hárman-négyen sorba álltak a pénztárnál!) Ami negatív: egy kisgyerek üvöltözve szaladgált a buszok termében, és miután felpattant az egyikre, elkezdte betámasztani az ajtókat, hogy más ne tudjon felszállni. Szerencsére egy másik apuka rászólt, bár nem értem, hogy a sajátja miért engedte. Úgy gondolta, hogy a százforintos belépőben némi rombolási lehetőség is bennefoglaltatik?! Nem ez a legjobb kép az egyébként se igazán jól sikerült sorozatban, de akkor is ezzel kezdem: kis kedvencemmel, az 1000-essel. Nem volt rajta semmi új, továbbra se lehet felszállni rá, csak kicsit hátrébbkerült a csarnokban, ahol elég nagy tili-toli lehetett, mivel a pőrekocsik és munkagépek ki voltak tolva a szabadtérre. Még mindig az ezres, a szorosan nyomában levő 1625-össel. Szeretném mögöttük végre a lőrinci ikerkocsikat látni, esetleg a szombathelyi 6-os kocsit - remélem azért hagytak ennyi helyet a csarnokban, hogy ezek beférjenek! (a szombathelyi kocsit a HÉV-telepen két sor MXA között láttam, legalábbis egy régi sárga valami volt, ami nem a tárolóvágányon állt a többi felújításra váró jármű közt) A két villamos fizikailag csatolva volt; azt nem tudom, hogy húzták is-e így egymást, vagy csak így könnyebb volt mozgatni őket... A képen látszik az is, hogy az 1625-ös kocsiszekrénye kicsit alacsonyabb az 1000-esénél. 1625-öt sajnos továbbra se lehet normálisan lefényképezni, de talán egy fokkal azért jobban, mint tavaly! Ez itt 1074, sajnos a csarnokajtók fölötti ablakon pont szembe ömlött be a fény, ez kellően megzavarta a kamera elektronikáját. Másik irányból meg nem lehetett lekapni... Jobb helyre is tolhatnák ezt a kis "ékszeresdobozt"! A miskolci 72-es favázas motorkocsi, egyébként valószínűleg ennek a kocsinak a testvére az "Utánam srácok!" című TV-sorozatban látható, hobbikunyhóként "üzemelő" villamos. A BVVV 436-os kocsija ("L", majd 2900-as jelzés), még mindig ugyanott, ahol tavaly volt. Szegénykét ki kellene néha vinni a napra, levegőre... Ez a művészi beállítás viszont tavaly nem készülhetett volna, mivel akkor azon a helyen, ahonnan itt fényképeztem, az alábbi képen látható síncsiszoló és hálózatmérő kocsik álltak. A félrefordított ütközőtől elég szerencsétlenül néz ki szegény Benga... Az ezüstszínű síncsiszoló gyönyörűen csillog a napfényben, jó ötlet volt kitolni a szabadba! Persze nekem már csak azért is kedves ez a kocsi, mert Füzesi műhelyes kasztnija van :) D2156-os dízelmotor. Nem tudok róla semmit se mondani, csak próbaképpen fényképeztem le, hogy mit tud a kamera. (ezzel most nem a tudatlanságommal büszkélkedem, csak egy belsőégésű motor nem nyőgöz le annyira) "A" Prága automata váltó, illetve rögtön kettő is belőle...
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||