Lassan egy évtizede nem járok rendszeresen repterekre - se kicsire, se nagyra -, így repülőgépeket közelről általánam akkor látok, ha repülővel megyek nyaralni. Ezen alkalmakkor persze általában nincs idő fotózni (persze a kivétel erősíti a szabályt), hiszen minden perc számít. 2017 őszén Rómába menet, illetve onnan jövet azért mégis lelkesen kattogtattam, hol a Skycourt, hol a gép, hol a géphez kivivő busz ablakán át, illetve néha a betonról is.
Balra az El Al "fapados" üzletágának, az UP-nak az egyik 737-800-asát láthatjuk. Most, hogy rájuk kerestem a neten, olvasom, hogy 2018 októberében lehúzzák a rólót, úgyhogy nemsokára még talán ilyen minőségben is érdekes lesz ez a kép :) Jobbra valószínűleg az a WizzAir Airbus látható, amivel az olasz fővárosba repültünk, de annyiból, ami látszik belőle, nem tudom megmondani, hogy pontosan melyik típus. Könnyebb lenne, ha ők is felírnák a lajstrom utolsó két betűjét a szélvédő fölé, mint anno a Malév :)
A két különböző Wizz-festést ábrázoló képpáron már talán jobban eligazodom: balra egy 321-est, jobbra egy 320-ast látunk. És ezt nem a lajstrom alapján állapítottam meg, hanem mert megtanítottak rá, hogy a 321-esnek nincsenek vészkijáratai a szárny fölött. Amúgy persze a jelek arra mutatnak, hogy ugyenezt a 321-est láttuk a fentebbi jobb oldali képen, szóval az is meg van fejtve :)
És ez már Róma-Fiumicino, gurulás közben. Ezek az Airbusok olyan rövidnek tűntek, hogy azt hittem, végre összefutottam két 318-assal, de a lajstromok alapján ezek mégis inkább 319-esek. Egyébként gyerekkorom óta el akartam jutni Rómába, és tinédzser korom óta el akartam erre a reptérre jutni, annyira tetszett a neve (a másik ilyen Schiphol volt).
A külföldi repterekben azt szeretem, hogy olyan társaságokkal is találkozni, amikkel itthon nem. Balra például az Air One nevű olasz társaság egy Airbusa látható, ami azért érdekes, mert tudtommal ez a társaság 2014-ben megszűnt. Valószínűleg az Alitalia nem akarta átfesteni a gépet, hiszen ezzel nem kevés pénzt lehet megspórolni. Jobbra a spanyol Alba Star 737-400-asa; ezt a nevet eddig nem ismertem. Persze lehet, hogy csak nekem újdonságok ezek, hiszen mint mondtam, nem szoktam a reptérre kijárni :)
És itt már túl vagyunk a római vakáción, és leszállás után Ferihegyen gurulunk. Balra: meglepetés volt számomra az AirX Charter A340-ese, elsőre nem is értettem, mit látok. Jobbra a reptérlátogatósok veterán Setra busza látható a reptéri tűzoltóság előtt.
A tornyot imádtam, amikor megépült, és most is tetszik, bár az alulra pluszban belógatott két emelet burkolatával szerintem elrontották. Jobbra mindenféle földi kiszolgáló járművek - meglepve fedeztem fel köztük az önmagától mozogni képes lépcsőt, ami egy Aviára épült.
És nemsokára megálltunk, kiszálltunk, én meg gyorsan kattintottam párat. Tudom, ez nem volt egy különösebben kimerítő oldal, de néha ilyen is kell :)