életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Éjszakai Combino-futás
A cím csalóka, hiszen nem a Combinók futottak, hanem a BKV Előre sportolói - a Combinókon, de a főszereplők valahol mégiscsak az 54 méter hosszú tuják voltak, melyek ezúttal nem csak egyenként, hanem sorban állva is rekordot akartak dönteni. Mivel viszonylag nehézkes körbeírni, pontosan miről is volt szó a 2007 július 13-ról 14-re virradó éjjel, inkább idelinkelem a BKV oldalát a témában. Egyébként tényleg sokan nem értették, mi is lesz, olyannyira, hogy egy napilap azt írta, hogy "beállítják a negyven Combinót egymás után, és az így kialakított, több mint két kilométeres "óriás-óriáshernyó" tetején fognak szaladozni a BKV Előre sportolói". Ez persze első hallásra is marhaságnak tűnt, de a kitalálásakor biztos jól hangzott :) A negyven Combino persze stimmelt a hírben (bár egyesek először csak 39-ről beszéltek), és hát a villamosbarátoknak, akik - legalábbis az Index viccesen fikázós kedvű (ez egy eufemizmus a "bunkó" szóra) publikátora szerint - "láthatóan villamosjeggyel a párnájuk alatt alszanak, és ha csak tehetik, áramszedőkre maszturbálnak", ez bőven elég ok arra, hogy elhalasszák az aludni menetelt. Olyan népvándorlás volt odakint, hogy csak na; n+1 alkalommal köszöntek rám, ezúton is elnézést kérek, ha valakit nem vettem észre, és/vagy nem köszöntem vissza. Normál esetben fél éjfélkor már kiürülni szokott a nagykörúti villamospálya, de most a még kint levő szerelvények sehogyse akartak elindulni a remizbe, ... ... sőt, továbbiak is jöttek onnan, hogy csatlakozzanak hozzájuk. Mindeközben néhány 2-es villamos is átrohant a képen - ők a járatuk Fővám téri kettévágása miatt voltak kénytelenek erre hazamenni. A futás kezdetét két óra körülre ígérték, addig bőven volt idő a megadott sorrendben felálló tujákat fotózni. Ahogy az talán sejthető a képekről, nem egy vágányon álltak Combinók, hanem felváltva a két vágányon. Ahol kettő állt egymás mellett, azok voltak a "zsilip" helyek, a kettő közül valamelyik kocsi a futás idejére húzódott csak előre, addig szabadon hagyták a pályát a keresztező forgalom számára. Egy Combino önmagában is méretes darab, ennyi Combinó együtt pedig kimondottan dögös volt :) A kocsikra számos biztonsági ember/rendező vigyázott, a nagyobb kereszteződésekben pedig rendőrök is. Maga a futás talán fél órán át tarthatott: a versenyzőket sorban egymás után engedték el, időeredményeik 10 és 20 perc közt változtak. Volt egy másik futócsapat is, az "Éjszakai Hatosok" alias 6É, ők állítólag rendszeresen végig szokták futni a körutat, ami szerintem kicsit furcsa hobbi, mert a Nagykörutat még éjszaka, minimális autóforgalom mellett se tartom ideális futóhelynek :) A sor egy sarokkal a Wesselényi utcai megálló után ért véget. Mire idáig elértünk, a futásnak vége volt, a kocsik lassan elkezdtek a hazamenetelhez felfejlődni. Ennek egy mozzanatát mutatja a jobboldali kép, amikoris a kocsik vezetett végei mindkét vágányon a Blaha felé néztek. Sajnos folyamatosan párhuzamos haladást nem sikerült filmezni, pedig az érdekes lehetett volna. Innen éjszakai busszal mentünk a Jászaiig, ahol még pont elcsíptük az eredményhirdetést. Az odaúton megpróbáltam filmezni a Combinók hosszú sorát; nem lett éppenséggel nagy minőség, de azért valamit visszaad a buliból, még ha a két kilométeres villamos-sornak csak egy pár száz méteres szakasza is fért csak bele. A hepaj végén a kocsik egy része állítólag már nem ment vissza a remizbe, hanem kint bekkelte ki az üzemkezdetet, de ezt már nem tudtam leellenőrizni, mert olyan fáradtság tört rám, hogy örültem, hogy hazáig eljutottam.
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||