UV: a búcsú kezdete 2001 októberében, második oldal

A kocsiszíni képek nem készülhettek volna el a BKV Rt. Kommunikációs Osztályának segítsége nélkül, köszönet érte!

Az előzmények

A második selejtezésre javasolt kocsicsoport a telep Budafok felőli végéhez közelebb állt.

3819.

Ugyanő a másik irányból.

3841.

Őrá belülről nem volt pályaszám festve, így hát lekaptam a külsőt :)

Szegényt már sokszor, sok helyen is felújították: van itt Füzesi főműhelyes felirat és debreceni tábla is! (Egy időben ugyanis ott is nagyjavították őket)

A belseje régiesebb ("olcsóbb kinézetű" lenne a helyes kifejezés igazából) famintájú lemez, régen az Ikarusokban lehetett hasonlót látni.

Újabb belső kép, ...

... és további részletek: a hangosbemondó hangszórója, ...

... a tető alatt végigfutó szellőzőcsatorna rácsa, beleszorult falevelekkel, ...

... és a homokszóró tartálya.

3820.

Pályaszám egyszer...

... és még egyszer.

Az ő belseje a 3841-ére hasonlít. Sajnos az összes kocsi borzasztóan össze volt firkálva és karcolva :(

Ahogy az megfigyelhető, az ablakemelő szerelőnyílása hol eredeti megoldású, hol csak hevenyészetten van pótolva. Sőt: az is látszik, hogy ez a kocsi nem gumi-, hanem csillámpadlós!

A szellőzőcsatorna rácsa is más mintájú, mint a többin!

A hangszóró doboza új, az indításjelző piros lámpa se az a pirosra mázolt villanykörte, amit megszoktam kiskoromban, de a világítás izzója még hagyományos :)

Sajnos nem sikerült kibogarásznom, hogy mi volt a kísérlet lényege: mintha valami "nyomás..."-akármi lett volna odaírva.

Még egy pillantás a kocsiszín udvarára, ...

... és az első csarnokra, ...

... ami előtt, a forgalmi vágányok mellett ott állt a 3899-es, azaz az utolsónak gyártott UV.

Szegényt előző nap délelőtt hozták át Zuglóból, úgy, hogy reggel még utasokat szállított! A 69-es járat táblái rajta is maradtak.

Ritka lávány a 69-es villamos itt Budafokon :) A kocsi egyébként ki van vonva a forgalomból, de nem selejtezik: forgóvázat cserélnek alatta, és valószínűleg félreteszik múzeumi célra.

"Művészi" beállítások: egy pillantás Albertfalva felé a hátsó ablakon át, ...

... és egy másik pillantás az utastérre az ajtó melletti paravánfal kis üvegtábláján át.

Ez a kocsi az eddig látottakkal ellentétben világos színnel lett belülről leburkolva.

Az egyik ablak alatt még az ablakemelő nyitható szerelőnyílása is eredeti volt!

Ahogy elindultam hazafelé, hirtelen fotótéma adódott, bár pont nappal szemben: 3800, az első UV5-ös, és 3899, az utolsó UV5-ös egymás mellett!

Maradnom kellett volna még három-négy percet az igazi fotótémához, mert a következő szerelvény elején a 3200-as, az első UV jött :-/ Ő nemrégiben alaposan fel lett újítva, így egy ideig még forgalomban marad, míg a kilenc évvel fiatalabb 3899-es már nyugdíjba megy...


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez