Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Budapesti életképek 15. fejezet, 1. rész

Azt hiszem ismét itt az ideje pár mindennapi, vagy éppen pont nem mindennapi kép közzétételének. Veszélyes dolog ez a digitális fényképezés: szinte korlátlan számban készítheti az ember a fotókat, aztán pedig csak nem bírja ki anélkül, hogy megossza őket másokkal :-)

Régi villamos a régi módon az út szélén: már nem sokáig lesz lehetőség ilyen pillanatok megörökítésére, mivel a Haller utca átépítése a küszöbön áll. Igaz, már tavaly is ezt mondtam...

A BKV kibérelhető nosztalgiakocsijaként funkcionáló 611-es a pesti Dunapart viaduktján is jól néz ki, ezt meg kellett állapítanom :-)

Én nem igazán (igazán nem) szeretem a Tátrákat, de ezen a képen még ez a típus is tetszik valamiért...

Bár én az ex-hannoveri TW6000-eseket neveztem el "banánnak", a becenév tulajdonképpen a 1303-as Ganz csuklósra is illik. Ő egy kísérleti kocsi, a KCSV7-esek előfutára. Elől-hátul felkunkorodó kocsiszekrénye alapján messziről fel lehet ismerni, akkor is, ha az ember nem látja a tetőn levő plusz szerelvénydobozokat...

Ő csak egy átlagos "ipari csuklós", de azért iderakom!

A Fehér úti VJSZ telepen március folyamán érdekes dolgokat lehetett látni: egyrészt a korszerűsített T5C5K kocsikból egyre több állt az elülső udvaron...

... másrészt húsz évnyi kihagyás után ismét kéttengelyes motorkocsik bukkantak fel a vágányokon!

Az egyik a BVKV eredetű 1625-ös volt...

... a másik a BKVT származású, kicsit fiatalabb 1000-es. Mindkettő a szentendrei múzeumba készült, immáron működőképesen...

... ahol például eme volt szombathelyi motorkocsi társaságát is élvezhették visszaérkezésük után.

A kicsike egyébként keskeny nyomtávú, ezért a kép készítésének idején egy pőrekocsira fektetett 1000 mm-es vágánydarabon pihent.

Mivel a jármű egymotoros, a kontrollere még a szokásosnál is egyszerűbb kinézetű.

A belseje is puritán, de nekem nagyon bejön!

Érdekes megoldás az, ahogy a kapaszkodók erre a farúdra vannak felfűzve!

A futó...

... és a hajtott tengely.

A múzeum megnyitója előtt a BLVV 1-es villanymozdony...

... és a lőrinci ikerkocsi is megérkezett ide, némi vonatozás után.

Ez a HÉV villanymozdony számomra kellemes meglepetés volt, nagyon tetszik! Az érdekesség kedvéért: így nézett ki a kocsi a hetvenes évek második felében. A múzeum a MÁV-BEV korabeli állapotára állította helyre, ha minden igaz, akkor működőképesen - de sajnos ennek kipróbálására nem volt módom...

Egy szokványos beállítás a múzeum udvarán.

Folytatás: következő oldal


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra