Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
    Kenyeret és Körutat I.
    avagy a nagykörúti történések

    Eredetileg ezt az oldalt amolyan "előtte-utána" dolognak szántam: milyen volt a Nagykörút a Combinók érkezése előtt, hogyan építették át, milyen lett. Pár kép, és ennyi. Aztán elkezdtek törni az áramszedők, szakadni a felsővezetékek, és a végén még át is politizálódott az egész, a Combino villamos pedig, bár nem tehetett az egészről, meg lett téve bűnbaknak. Én nem akarok ítélkezni, hogy ki tehet az egész, sikertörténetnek éppenséggel nem nevezhető ügyről, a Combinók védelmében pedig már leírtam, amit le akartam, úgyhogy most megpróbálok csupán képeket mutogatni, és nem túlkommentálni a dolgot.

    Az egész azzal kezdődött, hogy elkezdték átépíteni a nagykörúti peronokat magasabbra. A közvélekedéssel ellentétben a Combinók új megállóperonok nélkül is el bírtak volna közlekedni, de egy kicsit kényelmesebb megállókkal tán még jobb lehetett volna. Csak a felsővezetékre kellett volna jobban odafigyelni. Mindenesetre heveny vágányzárak következtek, először a 4-es és 6-os vonalak Blaha Lujza tértől északra eső felén.

    A villamosok visszafordulása a Nagykörúton fellelhető - túl kevés! - váltó leggyakabban használtján történt, a megállóból pedig csak az egyik peront lehetett használni...

    ... mert a másikat már bőszen bontották-építették.

    Egymást kerülgető sárga kígyók az autósok sora mellett.

    A vonal másik felét pótló buszok a volt Sajtópalota hűlt helye előtt végállomásoztak...

    ... és izgalmasan tekeregve...

    ... a forgalmon keresztben átvágva...

    ... és kicsit a normális forgalommal is szembemenve fordultak vissza.

    De lássuk a felújításhoz tartozó kevés vágányjavítást is: a Török utcánál levő ívet kicserélték, ...

    ... akárcsak az innen a hídra vezető nagypaneleket, melyek helyett azért én szívesebben láttam volna valami jó minőségű, új pályát végre.

    Egy újabb villamospótló busz. Ekkor még nem tudtam, hogy az ismétlődő villamospótlások miatt az elkövetkező hónapok során annyit fogok buszozni, amennyit egyébként egy év alatt se.

    A Margit híd budai...

    ... és pesti hídfője. Ide majd elvileg építeni fognak egy összekötővágányt a 2-es villamoshoz, amikor a Fővám téri metrómegálló építése miatt kettévágják a Duna-parti vonalat. Csak tudnám, hogy miért nem lehetett már most beépíteni ezt a vágányt? Hogy később lehessen még egy plusz vágányzárat csinálni? Egy normális hálózatban kettévágott 2-es nélkül is lennie kellene vágánykapcsolatnak itt!

    A Jászai Mari téri megálló is megújulgat

    Villamospótló x+1.

    Nyugati tér. A kép jobb felső sarkában a két munkavezeték (a felsővezeték-rendszer azon részét hívják így, amivel az áramszedő kapcsolatban van) között látható két újabb madzag, na, azok fognak néhány hét múlva mindenféle gondokat okozni. Jobban mondva az fog, hogy az őket tartó kereszthuzalokat nem módosították a nagyobb súlynak (több vezeték=nagyobb súly) megfelelően.

    Velük is televolt ekkoriban a város: felsővezetékes kocsik.

    A Combinók leendő lakhelyéhez, a Hungária kocsiszínhez vezető Sport utcában is...

    ...  megújították a vágányzatot.

    A Moszkva téri végállomás "hózentrógernek" becézett kettős vágánykapcsolatát is kicserélték.

    Ez az új peron kicsit kietlenre sikerült, nem?

    A "rozsdás", azaz az 56-os villamoshoz vezető, félreállásra használt vágány váltóját szintén cserélték.

    Villamospótló n+1.

    Folytatás: következő oldal


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra