A 2010 júniusi múzeumok éjszakáján a Ferihegy 2 melletti szabadtéri kiállítást céloztuk meg Almár Ákos barátommal, és ha már ott voltam, pár képet is csináltam, annak ellenére, hogy a fényviszonyok és a fényképezőgépem is ellenem dolgozott :)
Baloldalt az örök klasszikus, egy Li-2-es, jobbra pedig a kiállítás kettes számú Il-18-asa, MOGéza, "akit" valamikor három éve menekítettek ide eredeti helyéről, a reptér belterületéről. Ő azóta is gyakorlatilag ugyanúgy áll itt, és ő az egyetlen gép, "akinek" nincs esti megvilágítása, ezért is toltam ide rögtön másodiknak. Hejj, egyszer de jó lenne repülni a típussal, vagy legalább menet közben látni-hallani!
A Kistuskó (Tu-134) megvilágítása volt talán a legmisztikusabb, az üvegezett orrkúpon kiszűrődő fény miatt.
_Az_ utasszállító: Tu-154. Biztos amiatt van, hogy legutóbb Fokkerrel repültem, de marha tágasnak tűnt belülről :)
Egy mentős Csirkecomb mögött az Il-14-es, amit végre elkezdtek kívülről rendbehozni. Szép lesz, azt már most látni! Hátul a terminált bővített ezerrel, jobboldalt pedig ismét a Li-2-est látjuk.
Őt ezúttal belülről is megnézhettük - legalábbis szerintem én először jártam benne. A HA-LIX pilótafülkéje persze (értelemszerűen) sokkal jobb állapotban van, ami viszont az utasteret illeti, ezek az ősrégi fotelszékek szerintem kényelmesebbek, mint az abban levők :)
A kiállítás "egyes számú" Il-18-asa, a MOAladár. Asszem nem tudom eleget említeni, hogy mennyire szeretem ezt a típust.
Az LRI-s Jak-40-esben is először jártam most.
Látszik, hogy ez a gép zárva szokott lenni: a pilótafülkéje hiánytalannak tűnt - nincs megrongálva, mint a többié, amit a kedves... haddnemondjammilyen... szóval a látogatók közé keveredett ősemberek tönkretettek. Azóta persze normál esetben már a többi fülkébe sem lehet bemenni, szintén fent nevezett kedves haddnemondjammilyen látogatóknak köszönhetően. Jobbra: úgy tudom, ez a gép alapvetően ILS ellenőrzésekre szolgált, a belseje viszont egyértelműen VIP jellegű volt.
Végül: kilátás az Il-18-as ajtajából, a két, megvilágított orrú Tupoljevre. Jobboldalt pedig az Ancsa, aminél meglepően nagy volt a pilótafülkébe bebocsáttatásra várók sora. Mondjuk az átlagember számára valószínűleg ez a legkülönlegesebb kinézetű gép itt.