Szeged: ahol a régi is, új is megújul (2004)

Spontán ötlet volt, hogy 2004. júliusának első hétvégéjén Mestskával és Ícével leugrottunk Szegedre. Okunk persze bőven volt lemenni, hiszen egyrészt a Potsdamból vásárolt KT4-eket sem láttuk még, másrészt a Tisza Lajos körút egyvágányos részét még végig akartam járni, mielőtt lezárják, hogy kétvágányosra átépítsék. De ezt már régóta terveztem; a spontaneitás abban nyilvánult meg, hogy az utolsó pillanatban minden lustaságom ellenére mégis megvettük a szegedi vonatjegyet :)

Persze van még a már írtakon kívül is látnivaló: a 313+314-es (ex-BKV 2569 és 2573) nosztalgiaszerelvényt szintén a közelmúltban kezdték felújítani, és már majdnem el is készült. Gyönyörűen néz ki!

A belső tér is ígéretesen alakul.

Az ikerszerelvény egyik vezetőállása.

A potsdami 112-es KT4 annak idején már egyszer megérkezett Szegedre, de a német város visszakérte egy időre. Most megint itt van.

A kocsi belseje a párnázott kagylóülésekkel.

A gép műszerfala. A jobb oldali pedál a menet, a bal oldali a fék. A menetkapcsolás akcelerátorral, azaz gyorsítóval van megoldva, ennek lámpácskája a jobboldali lámpa-panelen a felső sorban jobbról a második. Ha az ember ezt nézi, láthatja, hogy mikor van feszültség adva a motorokra, és mikor csak gurul a jószág.

A 206-os potsdami kocsi a telep szélén állt, a 609-es "nosztalgiakocsi" mellett.

A szélső csarnok előtt egy Bengáli, a még potsdami festésű 112-es, és a már szegedi festésű 200-as KT4-es pihen.

Bengáli érkezik a telepre.

Egy "kerekszemű", és egy "szögletes szemű", azaz egy T6A2, és a 200-as pályaszámú, már egy ideje próbafutásokat végző KT4-es.

A 200-as a Kossuth Lajos sugárúton.

Ő - az eredeti potsdami felállástól eltérően - már csak 1+1-es széksorokkal rendelkezik, belső terét pedig a T6-osokéhoz hasonló kinézetűvé alakították. Ezek az átalakítások csak a "honosítás" első lépcsőjét jelentik: jelenleg három KT4-es Prágában van, ahol nem csak a belső terét alakítják át, hanem a vezérlését is, szaggatósra. Később aztán ez a kocsi is olyan állapotra lesz hozva, de egyelőre, a kocsiállomány átlagminőségét javítandó, így fog szolgálatba állni.

A 200-as (Potsdamban még 106-os) műszerfala.

A 821-es Bengáli az Anna-kútnál.

A 815-ös a Tisza Lajos körút egyvágányú része felé közelít, ...

... majd be is halad rá. A közúti forgalom ekkor már el volt terelve, a villamos még egy hétvégét maradt.

Egy Benga erre, ...

... egy Benga arra a Centrum Áruház megállónál.

Nem tudom, miért, de ez az egyik kedvenc "teljesfestésű" hirdetéses Bengálim.

A 813-as és a 815-ös a Dugonics téren. Szeptemberig néhány Bengáli itt, a szabadban fog éjszakázni, elvágva a remiztől, hogy ellássák a forgalmat a 3, 3F és 4-es vonalak déli szakaszán.

Külön köszönet Dénes Balázsnak a látogatás megszervezésében nyújtott segítségéért!


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez