Életképek - a jubileumi, 50. fejezet (2)
Tizenöt év, ötven rész!

Előző oldal

Csavargás a felújított 1-es mentén

Az 1-es hosszabbítását rögtön az első nap bejártam, de talán érdemes a vonal már korábban meglevő részeire is vetni egy-két pillantást!

Az óbudai füvesített szakaszt már mutattam, úgyhogy most lássunk pár megállót: balra az Óbudai rendelőintézet, jobbra a Flórián tér. Utóbbi száraz időben simán hozza a "Csillagok háborúja eleje" hangulatot :)

Múltkor még szerelték a Szentlélek téri tetőt, most már készen volt (balra). Mint egykori 1-es felhasználó, örömmel üdvözöltem az itt létesített vágánykapcsolatot - úgy 20 évet késtek vele, de jobb későn, mint soha:) Jobbra: a Vérfürdő utcai megálló. Igazából persze "Népfürdő", de gyerekként izgalmasabb volt így gondolni rá.

A Lehel utcai megálló hangulata EZERSZER jobb, mint régen volt. Ráadásul a környék is kezd egyre városiasabban beépülni.

Zugló vasútállomás, leánykori nevén Thököly út. Az egykor keresztező villamosnak nyoma sincs, a megálló viszont itt is kulturáltabb lett. A régen tőle északra eső vágánykapcsolatot meg áttették délre.

Nem teljesen értem, hogy ha a Szentlélek tér és a Népliget (jobbra) kaphatott ilyen bazi nagy betontetőt, akkor a Puskás Ferenc Stadionnál levő megálló (lásd balra) miért nem - de az okosok azt mondják, hogy nem kell mindent érteni. Ettől eltekintve én örülök az 1-es felújításának, csak erre a megállóra is ráfért volna, hogy bővítsék, mert ugyanúgy egymás útját állják el a gyalogosok a peronon, mint 20 éve.

Vágányfelújítás a Szent István körúton

A Nagykörutat eléggé körbelőtték 2015-ben: az északi végén a Széll Kálmán teret bontották majdnem teljesen szét - egy ideig emiatt a Széna téren fordultak a villamosok (illetve a Széll Kálmán tér Vérmező utcával párhuzamos vágányain).

És ha már erre járunk: előbb a Kohó- és Gépipari Minisztérium épületét bontották le, majd mögüle a Ganz Villamossági Művek jókora szerelőcsarnokát, és a melegpörgetőt is. Mivel a GVM és budapesti trolik, illetve villamosok története igencsak összefonódik, két képpel erről is meg kellett emlékeznem. Csak remélni tudom, hogy nem sokáig marad a helyükön ez a balkáni kavics- és autólerakat!

A Szent István körúti vágányok már egy ideje döbbenetesen rossz állapotban voltak; kora tavasszal már nagyon ideje volt, hogy újraépítsék őket.

A hosszú tömött buszsorok közt még vessünk egy pillantást a kilencvenes évek közepének megoldására, amikoris a sínek körüli betont mintásra zsaluzták, hogy úgy nézzen ki, mintha kőből lenne kirakva. Igazából nem nézett ki rosszul.

Tényleg döbbenetes mennyiségű busz vonult itt el egységnyi idő alatt!

És végül két Combino azok számára, akik nem tudják, mi jár normális esetben buszok helyett a Nagykörúton ;)

Tovább az 1-es mentén

És folytassuk az 1-es előbb megkezdett bejárását!

Ferencváros kocsiszín környéke sajnos kimaradt a felújításból - pontosabban a megállók nem, de a sínek maradtak a régiek. Legalábbis őszintén remélem, hogy nem a frissen épített magasvágány néz így ki! Hogy miért nem lehetett rendbe tenni, azt se értem, de az végképp rejtély, hogy miért nem lehetett legalább gyomirtóval végigspriccelni :-/

Persze alapjában véve nem kocsiszíni menetekre, tanulókra és cserekocsikra várakoztam itt, hanem arra, amit jobbra láthatunk: próbafutásokat végző CAF-okra!

Balra: ha már erre jártam, vessünk egy pillantást a Mester utcába is! Jobbra: a peron új, a vágány nem.

Az új szakasz viszont továbbra is elég jól néz ki!

Balra: vélhetően ajtóhiba miatt a Budafoki útnál visszafogó szerelvény. Jobbra: a közelben lakóként azt kell mondjam, hogy a Hengermalom útnak jól áll a villamos!

Folytatás: a régebben Osztapenkóról elnevezett csomópont Osztyapenkó felújítása, változások a budai Duna-parton


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez