Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Utókarácsonyi válogatás II.

Előző oldal

Düsseldorf, GT8S a főpályaudvar előtti téren...

... és Köln, nyolctengelyes csuklós a "nyugati" kocsiszínből forgalomba beállás közben.

Egy elegáns ugrással ismét Budapesten termünk, méghozzá azokban az időkben, amikor még körbejárta a körtéri Gombaépületet a 41-es villamos...

... amikor még Száva kocsiszín kizárólag UV-kat adott forgalomba...

... akárcsak Zugló.

Matt (régi) fényezés - csillogó (új) fényezés: "felemás" UV iker a 62-esen, az akkor még MÁV telep névre hallgató végállomáson. Ez a kép az akkor vadonatúj digitális fényképezőgépemmel való első villamosos "fotó-sétám" során készült, akárcsak az előző.

Pár kép Linzből, amikor az ottani vicinális, a LiLo még a belváros egy eldugott szegletében levő Lokalbahnhofon végállomásozott.

Nem volt valami tágas ez a végpont!

A magánvasút egy Ganz gyártmányú villanymozdonya. Nem egy új darab, szerintem kishíján egyidős lehet az 1912-ben megnyitott Lokalbahnhoffal. (Most épp nem találom a feljegyzéseimet, hogy ez a mozdony mikori, és hogyan/mikor került hozzájuk.)

Augsburg, GT4-es szerelvény a főpályaudvar közelében.

És két GT4-es a típus őshazájában, Stuttgartban. A baloldali a perpillanat még normál nyomtávú Stadtbahnná való átalakítás előtt/alatt álló 15-ös vonal számát viseli, a jobboldali a már átalakított 2-esét.

Ennek a képnek a testvére annak idején rákerült a stuttgarti oldalamra, de ha ma csinálnám azt az összeállítást, inkább ezt tenném oda.

Az U7-es vonal (még mindig Stuttgart) Killesberg/Messe végállomásához egy meglepő ívben és emelkedőben fekvő kiágazási szakasz után érhetünk el. Egyébként a német városokra jellemző, hogy a vásári területhez valami kötöttpályás eszközt odavezetnek, még akkor is, ha annak kihasználtsága vásárokon kívüli időszakban nem lesz kiemelkedő. Viszont ha éppen van valami rendezvény, akkor nincs olyan balkáni zűrzavar, mint nálunk a kőbányai vásárvárosnál, ahonnan még a 29-es villamost is száműzték, mert senki nem akart fizetni érte.

Kassel sajnos nem tett rám különösebben jó benyomást, de ez az emelkedős/lejtős szakasz Wilhemshöhétől lefelé azért klassz!

A bécsi 6117-es sínmérő (egyébiránt a Miskolcon is használt E1-esek családjába tartozó) munkakocsi csak három éjszakát vendégeskedett Budapesten, és sok magyar villamosbarát elkísérte útjaira. Itt épp MÁV-telepen, azaz, miket beszélek, a Mézeskalács parknál láthatjuk.

Itt pedig az 1-es Vörösvári úti végállomásán. Klassz volt a klasszikus "gömbölyű DÜWAG"-formát szülővárosomban látni!

Szeged, egy régi különvillamosozás alkalmával. Itt éppen a Belvárosi Temetőnél található kitérő környékén fotózzuk rojtosra magunkat, ...

... itt pedig az akkor még bőven át nem épített Tarján végállomáson.

Ez se ma volt: UV a rövid életű zuglói 63-as vonalon.

Hétmérföldes csizmácskánk egy pillanatra megint Kölnbe repít bennünket, az első áztatta Ubierring végállomáshoz, ...

...  aztán máris a müncheni főpályaudvaron termünk, ahol ez az öregecske, 110-es sorozatú villanymozdony pihen magyar személykocsik társaságában.

Egy szintén esőáztatta reggel, a bécsi Westbahnhofon, "kedvenc" nemzetközi gyorsvonatommal...

... és egy hagyományos E1+pótkocsis szerelvénnyel a pályaudvar előtti téren.

Ez az E kocsi Simmering kocsiszín hátsó fertályán porosodott. Ha nem lennék ilyen lusta, most megnézhetném, mi lett vele: Szarajevóba, Krakkóba, vagy más helyre került azóta, vagy csak simán szétvágták.

Esztergom felé tartó Bzmot szerelvény (nyitott első ajtóval) valahol a jelenlegi Aquincum megállóhely közelében.

E rövid kitérő után megint Bécsben termünk, de nem a West-, hanem a Südbahnhofon. Ez a 1142-es a kicsit korábban látott 1042-es típus ingavonatos közlekedéshez módosított változata. Legalábbis asszem :)

A 4010-es motorvonat egy évvel később a kedvencem lett, amikor keresztülvágtunk vele az osztrák Alpokon - de már itt is nagyon tetszett. Egyébként nem jellemző rám, hogy vonatokat fotózgatok, de Ícé barátom leragadt itt, hát én is kattintottam párat.

A 1014-esről talán csak ez az egy képem van, pedig ő még Budapestig is eljött, mielőtt megjöttek a MÁV Taurusai. Mivel a fényviszonyok nem voltak kedvezőek, én itt nagyjából abba is hagytam az erőlködést. Mi több, az oldalt is befejezem lassan...

... de előtte még ideteszem ez az őszi képet a debreceni Nagyerdőben (-mellett) csattogó Bengáliról.

Remélem tetszett a válogatás. Tudom, némelyik fotónál egyértelmű, hogy miért nem raktam fel korábban ;)

Kellemes ünnepeket!


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra