![]() |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
A zuglói villamos kocsiszín sötétedés után... A látogatás létrejöttében nyújtott segítségért köszönetet szeretnék mondani a BKV Rt. Kommunikációs Osztályának! A kelenföldi villamos üzemegységnél tett látogatásom után Zugló következett. Aki nem ismeri a pesti remizeket: ez a Bosnyák téren van, és arról nevezetes, hogy szebb időket is látott: jelenleg a 62/63-as villamos jár előtte, illetve innen kerül kiadásra a 69-es viszonylat is. Régen több sárga síndöcögényt lehetett a közvetlen környékén látni: a telep előtt volt a végállomása a 64-esnek, előtte fordult a Thökölyről a Nagy lajos király útjára a 68-as (ennek a kanyarnak az íve még sejthető a sarok nagyvonalú kialakításán ma is), mellette ment el a 44-es, és tulajdonképpen a 67-es vonal se húzódott túl messze innen. A zuglói villamosközlekedés erőteljesen leépült az utóbbi időkben, kíváncsi vagyok, hogy vajon fel fog-e fejlődni a majd errefele is járó hannoveri villamosoktól! A látogatásra a fogorvostól rohantam át egy jó kis korona-alapozást követően, de az érzéstelenítés szerencsére csak az arcomat zsibbasztotta el, a "fényképezőizmaimat" nem :-) Az jól látható a képeken, hogy a zuglói kocsiszín csarnokait nem fotózásra találták ki, viszont cserébe nagyon érdemes árnyékhatásokat és színeket örökített meg hűséges kis digi kamerám... Kezdjük talán egy művészi beállítással: 3853 a belső csarnok kapujában. 3868 ezen a képen úgy néz ki, mintha a semmiben lebegne. A szerelőaknák világítása elég sci-fi hangulatot kölcsönöz a képeknek... 3294 az említett aknából fotózva. Ahogy telt az idő, sorra jöttek haza a járművek: 3656, 3866, 3864 fej fej mellett... 3864, csak úgy magában. A neoncsövek erőszakos, erős árnyékai mellett különösen élénknek tűnik a sárga fényezés... 3869 és 3852 a még eléggé üres csarnokban. Persze teljesen nem is szoktak megtelni ezek a helységek manapság; mesélik, hogy régebben nem fért el az összes villamos bent, így a "későn jövők" a szabad ég alatt parkoltak, a Bosnyák tértől a Rákospatakig vezető vágányokon! 3871 az aknából szemlélve. Ez egy nagyon szép kis sor, már ami a pályaszámokat illeti: 3874, 3884, 3894... 3876, kevéssel a forgalomból való kiállása után. 3877 az esti homályban. 3885 úgy néz ki, mint egy éppen felszállni készülő űrhajó, aminek már mennek a hajtóművei :-) 3890. Egyre több kocsi áll a vágányokon, ahogy halad előre az idő. 3894, 3296 és 3880 a csarnok végében. 3895 az aknából szemlélve. 3895 meghitt közelségben egy másik UV-val. A másik, Thököly úti oldali csarnokban ritkán állnak kocsik, jobbára csak balesetesek, szerelésre várók, illetve terelésekkor, vágányzárakkor más kocsiszínek villamosai. Ja, és egy hósreprő is itt alszik. A képen 3897 és a 4140-es Tátra pihen, illetve az UV előtt forgóvázak, és a 3215-ös kocsi. 4140. 3897 és a vak sötétség... 5954, hogy pótkocsi is legyen. Sajnos nem volt elég szabad hely a gépben, ezért korlátozott számú képet készíthettem... 3898 alulról. UV-k, ameddig a szem ellát... Ez a beállítás mozgóképen is meg lett örökítve: naaagy, sejtelmes léptekkel fél percet sétálok köztük, és még mindig nem érek a sor végére :-) Valami "egészen más": így néz ki egy UV alulról. Jól össze van zsúfolva az a sok segédberendezés! Az akna fényei egy UV-nyi távolságból. A Jedi visszatérben valahogy így nézett ki a Halálcsillag dokkja :-) 3898 az udvaron. Csatláskábelek. Táblák. A nagy homloktábla nem 68-as, hanem 69-es, csak össze lett firkálva. Ezen a "freskón" meglepődtem: a dohányzásra kijelölt részt dísziti ez a kép! Záró vágókép: a csarnok az éjszakában. Persze a kép korábban készült, mert még alig állnak bent kocsik...
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||