Ez újfent egy teherkocsi, melyről semmit nem tudok...
... de nagyon megfogott a csapágytok alakja, a küllős kerék, és az egész felfüggesztés...
... illetve ez a fura kis kocsi, mely valószínűleg valamilyen segélyezési eszköz lehetett, például egy vendégforgóváz?
Egy rég elmúlt vágányzár hirdetménye, meglepően jó állapotban ahhoz képest, hogy 1982-ről van szó rajtuk!
A 1714-es villamoskocsi, azaz a 611-es nosztalgiakocsi ikerpárja.
Szegény elég rossz állapotban van kívülről! Az 1700-as sorozatot a hetvenes évek közepén vonták ki, az 1714-1715-ös iker ezután sokáig nosztalgiakocsiként közlekedett a fővárosban, abban az állapotban, ahogy abbahagyta a rendszeres forgalmat az újpesti vonalakon, illetve közelítőleg abban az állapotban, mert a kocsit visszafestették FVV feliratúra, és a belsejét is korabeli, azaz az 1950-es évekből származó plakátok díszítették. Ezeket is lefotóztam természetesen, VIM-reklám, figyelmeztetések, hogy az ember ne fusson a villamos után, mert jön a következő, stb...
A csapágytok fedele megint nagyon tetszett!
A motor...
... és a belső tér. Ez még nem is néz ki olyan nagyon rosszul egyébként, kis takarítás után akár le is lehetne ülni...
Egy plakát a sok közül: "ne ugorj fel a mozgó villamosra, jön a következő"... Akkor ez talán így is volt, manapság sajnos nem érvényes például az 1-esre, amikor munkába mennék :)
Valóban sok gond lehetett a nyitott peronon lógó, "tujázó" emberekkel, mert több ilyen plakát is látható a kocsi belsejében!
No comment...
A vezetőállás a kontroller helyével.
A homokszóró: a vezetőnek kézzel kellett a homokot a tartályból a kerekek elé vezető cső tölcsérébe lapátolni! Nem lehetett könnyű: egyrészt a kontrollert el kellett engedni, de közben fékezni, és esetleg a pályacsöngöt ütni. Polipoknak például egész könnyen mehetett...
Egy további pillantás a belső térre, mielőtt továbbmegyünk...
Egy újabb HÉV-villanymozdony: a 2002-es, melyet már sokféleképpen hívtak: 1912-ben, gyártása évében a BBVV a 2-es számot adta neki, majd a BHÉV 2002-ként vette át. A HÉV MÁV üzemeltetése alatti években V25.001-nek hívták. A típusjelzése közben L IV lett.
A csapágytok fedele újfent a MÁV-BEV korszakra emlékeztet.
"Félreállítva". Szerencsére nem teljesen :)
Egy négytengelyű, forgóvázas teherkocsi, kicsit arrébb.
Hm, én sínlepakolónak hívnám ezt a járművet, nem tudom mi a hivatalos megjelölése...
Ez a valami.. Hát, szóval fura... Nem szokványos pőrekocsi lehet, mert az alakja kimondottan valami peronos kocsiszekrény egykori meglétét sejteti, és az alváz is "villamosos", az ütközőről nem is beszélve...
Ez a kis prücsök egy elárvult P XII pótkocsi forgóváz...
Ez egy kéttengelyes teherkocsi, hiiihhetetlen nagy tengelytávval, nem tudom, hogy hogy nem ragadt bele a legkisebb ívekbe is...
Ez egy M IV-es acélvázas HÉV-kocsi. Nem nagyon látszik rajta, de rokona kedvenc 1000-es villamosaimnak. A BBVV "U" típusmegjelöléssel állította őket üzembe, utána annyi átalakítás és átszámozás történt vele, hogy azoknak részletezése sok lenne ezen a helyen.
Elég fura kinézete van ezekkel a gülüszemekkel...
A csapágyfedél nyitva van, valószínűleg akkor szedték le, amikor mozgatták, hogy meg lehessen olajozni...
A motor...
... és a légtartály.
A kocsi belseje szét van bontva, de érdekes módon az alváz szerelvényei egész egyben vannak!
Egy P III-as vezérlőpótkocsi. Nem sokat tudok róla, egyen-acélvázas szekrénye van...
A homlokfal a fényszórókkal és a csatlásfejekkel.
Szolíd, robosztus kinézete van ennek a kocsinak!
... a másik oldalról nézve szintén :-)
A belseje egész tágasnak tűnik, bár valószínűleg nem kényelméről volt híres!
A vezetőállás.
Egy hattengelyes, forgóvázas pőrekocsi.
... és egy zárt fékezőfülkés (?) teherkocsi. Ilyenből később még látható lesz egy, nem tudom miben rejlik a különlegességük...
Egy kéttengelyű lowry.