Újabb "gülüszemű": a 237-os pályaszámú M III HÉV motorkocsi.
Ez egy tipikus acélvázasított kocsiszekrény, a Füzesi főműhelyben készült. A homlokfal tetején levő viszonylatszámjelző csak rövid ideig volt használatos, mert megszüntették a betüjelzéses HÉV-viszonylatokat.
A dupla szélességű teleszkópajtó olyasvalami volt, amit igazán beépíthettek volna a főműhely villamosátalakítási programjába is... A hajtűkapaszkodó mögött az eredetileg a tetőn levő ellenállásmező darabja látható. (Annyit emlegettem már ezt a titokzatos "ellenállásmező" szót, hogy most már némi magyarázatot is illő lenne hozzátennem: Az ellenállások porcelán szigetelőcsigákra helyezett spirálellenállások, a feladatuk a motorra jutó áram mennyiségének csökkentése. Ahogy egyre kevesebb ellenállás kapcsolódik a motoráramkörbe, egyre több áram jut a meghajtásra, egyre gyorsabb a kocsi, illetve fékfokozatban egyre lassul a jármű.)
A kocsi alján ez a szerkezet talán valami menet-fék vagy irányváltó henger része lehetett.
Ez a kocsivég jobban le van kopasztva.
Még egy pillantás a 237-re, mögötte látszanak a további régi járművek...
Az áramszedő...
... és a vezetőállás pultja.
Az utastér.
Felsővezetékjavító kiskocsi. Nem egy különösebben bonyolult szerkezet :)
Ennek az öreg teherkocsinak a színe nagyon tetszett. Persze ettől még nem tudok róla semmit se, de érdekes az a peron az elején!
A csapágytok.
Látkép 1.
Látkép 2.
Látkép 3.
A 63-as számú M I-es motorkocsi.
... és annak érdekes formájú csapágytokfedele.
Egy tábla, melynek felszólításait sajnos nem mindig tartották meg...
Szegény kocsinak még a peronlépcsője is elgörbült...
A belső tér is szét van szedve, de azért látszik a szép formájú fém vázszerkezet.
Ezek az akkumulátorok nem tudom, hogy ehhez a kocsihoz tartoztak-e...
A vezetőállás a már korábban a 1714-esnél látotthoz hasonló kézi homokszóróval.
Az 1-es pályaszám valami komolyat sejtet, de hogy ez vajon tényleg a BHÉV első sorozatban gyártott távkapcsolású villanymozdonya-e, azt nem tudom megmondani...
A csapágytok fedél nélkül.
Érdekesek ezek a faburkolatú villanymozdonyok, mai ésszel nézve egész furcsa, hogy ilyennel építették őket...
Egy kéttengelyű teherkocsi (hűtőkocsi?).
Egy másik teherkocsi. Számomra érdekes, hogy homlokrakodós, azaz a kocsi elején (is) van ajtó.
Egy újabb "villamosos kinézetű" pőrekocsi...
... és egy lowry.
Teherkocsi...
... teherkocsi hátán.
A 176-os pályaszámú M II-es motorkocsi. Ez az acélvázas kocsiszekrény kicsit más, mint a Füzesi műhelyben gyártottak, Debrecenben készült, a MÁV Járműjavítóban.
A kocsi belseje egyszerű, nem túl komfortos, de legalább a tágasság érzetét kelti a világos színek miatt...
A vezetőállás... és a vezetőülés :)
Tiltások...
Javítások...
Egy leégett teherkocsi.
Róla se tudok semmit, de nem kellemes látvány egy ilyen roncs!
Az oldal aljára egy újabb pőrekocsi...
... és még kettő, egymásra borítva.