Annyiféle módja van annak, hogy körbejárjuk szép fővárosunkat, de elég ritkán merül fel a villamos, mint eszköz, ha ilyenre gondolunk. Márpedig a Városi és Elővárosi Közlekedés Egyesület pont ezt találta ki; ha más városokban vannak buli- és büfévillamosok, nálunk miért ne lehetne ezt a kettőt összekötni? Igaz, az erre a célre lefoglalt 3200-3800 szerelvényhez nem lett külön étkezőkocsi csatolva, de önkiszolgálás is van a világon :-) A nagy nap 2001. július 22. volt, fél tíz körül gyülekeztünk a budafoki forgalmi telepnél, ahol felkapaszkodtunk (idézőjelben, mert ugye az UV a város legalacsonyabb padlójú villamosa) a két, egyesületi tagtársak és ismerősök által kitakarított kocsira. Barátnőmmel ülőhelyet foglaltunk, mert lusták voltunk, pedig ekkor még nem tudtuk, hogy a villamosozás hét és fél órán keresztül fog tartani!
A budafoki remiztől a 47-es vonalán elmentünk a Fehérvári útig, ahol átalakultunk 4-es villamossá, egészen a Mester utcáig, ahol viszont hirtelen 30-as lettünk. Fényképezni nem nagyon fényképeztem, mivel a jelenlevő negyven másik villamosmániás elég jól fel volt szerelkezve fotóapparátokkal, úgy éreztem aligha készíthetek olyan képet, amiből más ne csinálna legalább tizet.
Ezt a táblát azért megörökítettem, mivel a közepén látható 1000-es villamos az én művem :-)
... ha már ott voltam, az egykori közvágóhidi kiágazásnál lekaptam a vilingert ezzel a szép, fekete alapon fehér számjegyes 31-es táblával.
Az 51-es villamost se nagyon lehetett az utóbbi 20 évben lefényképezni, igaz, nem is járt rajta UV.
Itt éppen a Kápolna téren különjárunk. Sose fogom megérteni, hogy miért ejtették ki a hálózatból ezt a kellemes terecskét!
K-járat, "K" mint "Keleti"...
... vagy 44-es? Oldalról meg 67-nek voltunk feltáblázva, volt egyfajta értetlenség a 67V-re várók közt, amikor meglátták a szerelvényt :-) A villamos mögött a Park Szálló remélhetőleg nem sokáig így romoskodó épülete látszik. Igaz, a tőle jobbra látható foghíjtelek még jobban elcsúfítja ezt a teret! A Baross térről a Thököly úton mentünk tovább...
... és akkor hirtelen átváltoztunk 1-es villamossá! Igaz, csak 3-4 lámpaváltás után jutott át a villamos a jelzőn, de sebaj! Személyes megjegyzés: nagyon örülnék egy "1C" járatnak: Keleti pu.-Óbuda...
Kis UV-nk a Róbert Károly körút felüljáróján. Kicsi koromban egyébként sose értettem, hogy miért "Róbert Károly", és miért nem Károly Róbert. Na, nem mintha most érteném :)
A 14-es, majd a 12-es vonalán végigszáguldozva egyszercsak Rákospalotán találtuk magunkat. Az "elvesztett sínekben" nem annyira kiműveltek itt jól rácsodálkoztak arra, hogy mennyi döglött vágány található errefelé! Én inkább azon dühöngtem, hogy az indulás utáni kereszteződésben a fedezőjelző piros jelzése ellenére az autósok lazán átmentek előttünk. Hát nem félnek attól, hogy pár tucat tonna erővel oldalbabokszolódnak?
Az előző kép készülte után visszamentünk az 1-es vonalára, majd onnan el a Salgótarjáni útig. Innentől kezdve enyhe identítászavarral küszködtünk táblaügyileg, ugyanis felül 37-esek voltunk, alul pedig 47A. A Hungária körúttól a 37-es vonalán a Blaha Lujza térig mentünk, ahol kimentünk a Nagykörútra, 6-osra táblázva. Az UV kimondottan illett oda!
A Moszkva térre érve egy olyan fotótéma adta magát, amit szervezéssel soha nem tudtunk volna összehozni: a 4000-es pályaszámú, azaz az első Budapesten forgalomba állt Tatra T5C5 villamos pihent az 56-os végállomásán. Az első UV és az első Tátra - kell ennél több? (igen, én az 1100-as Bengálit szívesen láttam volna mellettük még, a háttérben az 58-asra táblázott 1000-essel:-) A Moszkva tértől az 56-os villamos vonalát jártuk be.
Hűvösvölgyben még az eddigieknél is sötétebbre sikerültek a fényképek, ezért az a rész kimarad, elég annyi, hogy a 18-as vonalán visszagurultunk a hegyvidékről a XI. kerületbe. A képen egyik kedvenc gyerekkori járatom, a 9-es megy Albertfalva felé. Az illúzió tökéletes, a jövő közlekedésbarátai meg majd gondolkozhatnak a képet nézegetve, hogy ez meg mikor készülhetett :-)
Ez a kép jogosan sötét: egyrészt túránk végét ábrázolja (utána már csak a budafoki forgalmi telepig mentünk vissza), másrészt a 43-as villamos végét, illetve az elejét, illetve... szóval azt a helyet, ahol a 43-asnak tovább kellene mennie, de a síneket eltűntették alóla (pedig hivatalosan nem számolták fel a vonalat, mi több, pár éve még a vágányok és a felsővezeték is alkalmas volt arra, hogy egy darabig közlekedjen rajta a nosztalgiavillamos!)...