Gurulás közben elkapva...
... már úgy értve, hogy vagy a gép gurul, vagy én gurultam, mondjuk egy buszban; vagy senki nem gurult, csak nincs kedvem másik címet kitalálni az oldalhoz :) Annak idején már volt egy ilyen képgyűjtemény, de annak már vagy tíz éve, ideje volt egy újat csinálni. Ezek a képek 2002 és 2011 közt készültek, jellemzően buszok ablakán át, úgyhogy aki airliners.net-es minőséget vár, az gyorsan kattintson tovább.
Baloldalt a gép, amivel vagy egy órával később repültünk, vagy fél órával korábban landoltunk, Londonba/Londonból. Egy "Delftblue Daybreak" festésű British Airways 767-esről van szó egyébként. Jobbra: Aer Lingus A320-as Schönefelden. A háttérben már építik az új berlini repteret, szóval nem túl régi felvételről van szó.
Egy, a ferihegyi Skanzenban rendezett ünnepséghez kapcsolódóan vettünk részt (a többes szám Mariannomra vonatkozik) egy vezetett reptéri túrán, ami közben csak reflexből nyomtam párat a Malév gépeire. Ma már örülök, hogy megtettem. A baloldali képen egy 767-es (HA-LHB) és egy azonosítatlan (már úgy értve, hogy a képről) CRJ látszik, jobbra pedig a HA-LOL lajstromjelzésű 737-es.
Az új pálya megkerülése közben minden drukkolt, hogy legyen leszálló gép, és volt, nem is akármilyen: egy Lockheed Tristar (balra)! Utána még egy Lufthansás Airbus is elhúzta a csíkot (jobbra), de ő nem izgatott fel senkit. Az azért jól látszik a képen, hogy nem épp asztallap simaságú a reptér.
Balra: a HA-LHC jelzésű 767-es. Jobbra: a torony - jól látszanak az utólag beépített emeletek.
Kis kedvencemből, az L-410-esből is volt kettő: a működőképesnek tűnő HA-LAS, és a nem annyira működőképes (legalábbis hajtóművek nélkül nem jutna messzire) HA-LAV.
Balra: bizniszdzsetek. Vagy biznisz jetek? Businessjetek? Konkrétan két Cessna "Citation": hátul egy cseh lajstromú kisebb, elöl egy nagyobb belga. Jobbra újra a korábban látott Tristar.
Balra: egy oroszországi légitársaság által lízingelt 737-es. Jobbra: a HA-LKS azóta már nem a Sky Europe-nál repül (mert náluk már semmi se repül).
Vannak ismerőseim, akik két hónap alatt több hasonló képet tudnának csinálni, mint én tíz év alatt, ezért nem vagyok mérvadó a témában, mindenesetre Barcelona reptere volt az eddigi legszínesebb élményem, a szó legszorosabb értelmében: bár Schiphol , Heathrow vagy Frankfurt am Main durvább élmény tud lenni, itt egy rakat olyan társaságot láttam, aminek a létezéséről se tudtam. Ha kicsit jobb gépem lett volna, ezek a képek itt fenn akár jók is lehettek volna; bár nekem így is tetszenek. Különösen a jobb oldali, amin jól látszik, hogy a 747-es mennyivel nagyobb az előtte álló 737-esnél.
Baloldalt: ezt a társaságot se láttam még. Jobbra: ezt igen, de akkor is le kellett fotóznom - egy Alitaliás DC-9-es. Jó, tudom: MD-80/90, de nekem akkor is DC :) A lajtroma kizárásos alapon I-DANP, és egy webes forrás szerint idén - alig húsz évesen - elbontották. Ez igaz lehet?
És végezetül: a DHL Budapesten rendszeresen felbukkanó Airbusát már sokszor le akartam fotózni, de sose sikerült igazán jól: hol eltakarta egy guruló Embraer EMB135BJ (balra), hol a busz üvege rontotta az esztétikai élményt (jobbra) :)