Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Életképek 24. kiadás 1. rész

(Ide tessék ideképzelni a szokásos "észre se vettem, mennyi képem halmozódott fel, itt az ideje megmutatni őket" magyarázkodásomat:)

A balatoni "műút" villamospálya feletti felüljárójának elbontása miatt a 41-es augusztus végefelé egy hétvégén át a Savoya Parkba járt.

Bár normál esetben a villamosmániás szív nem örül annak, ha a 41-essel bármit is csinálnak, azért jó volt UV-kat látni itt!

Villamospótló busz, sárga táblával, ahogy kell.

UV lent...

... és fent (a 47-essel való összeágazásnál).

A jobb szélen látható B.E.V.V. (Budapesti Egyesített Városi Vasutak) "monogrammos" szerelvénydoboz lassan 90 éves lesz, ehhez képest egész jól tartja magát. Igaz, nem túl feltűnő - ha KZsoci barátom nem hívta volna fel a figyelmemet rá, én is elmegyek mellette.

Hangfogó falacska a Fehérvári út mentén. Vajon azért nem lett több belőle, mert nem váltotta be a reményeket, vagy csak azért, mert Budapesten vagyunk?

Bilikék színű, "teljesfelületű" hirdetés a 4-es villamoson. Én azt az álláspontot képviselem, hogy vagy legyen tényleg TELJES FESTÉS a reklám, és ne bénázzanak a sárga orral, vagy felejtsék el az egészet, és semmilyen hirdetés ne legyen a tömegközlekedési járműveken. Ez az "itt ilyen színű, ott olyan" ragacsozás ronda és gagyi.

Hmmm: a 4-es végállomásán még mindig egy konténerben pihennek a vezetők. Elvileg a Bocskai út alatti aluljáróban lenne helyük, de azt 2003 decembere óta nem bírták átadni a forgalomnak, úgyhogy maradt ez a roppant igényes és esztétikus megoldás. "Bódépest" :(

És meg egy kis morgás: biztos, hogy azért, mert a középen álló néninek jól esik a nyugdíját a galambok etetésére fordítani, azért nekünk is térdig kell gázolni ezekben a madarakban, meg az utánuk maradó mocsokban? Tudom: Velence, Szent Márk tér, ott még több van belőlük. És?

Életkép a Kosztolányi Dezső téren: Liaz alapra épített felsővezetékes kocsi, és hámló vakolat.

A Moszkva téren pár hónapja cserélték ki a nagykörúti villamosok végállomása előtti ívet, aztán gyors egymásutánban kétszer is siklottak rajta. Gyorsan ismét feltörték hát az aszfaltot...

... és valamit birizgáltak a síneken. Vajon miért nem lehetett elsőre jól megcsinálni? Mondjuk ugyanolyanra, mint előtte volt, ti. amin nem siklottak?

A külső Bartók Béla út faltól-falig felújítása miatt a 19-es és 49-es villamosok szeptemberben az elzárt kelenföldi remiz helyett Baross kocsiszínben laktak. A villamoshálózat köztudottan "nagyszerű" hálózatossága miatt Albertfalvát érintve (Móricz Zsigmond körtér-Albertfalva kitérő-Bocskai út-Nagykörút-Mester utca-Orczy út) mentek haza esténként.

Hármas UV az Irinyi József utcában, a Petőfi híd rámpáján.

Ilyet se gyakran látni: sorbaálló UV-k Baross hátsó kapujában! (Ez az a remiz, ahol tartósan tán sose üzemeltettek UV-t.)

Csendélet. Nevezzetek beképzeltnek, de nekem ez a fotó tetszik!

A reggeli kiállás viszonylag egyszerű volt: a 28-as vonalán elmennek a Blaha Lujza térig, onnan a Nagykörúton át érik el a Fehérvári utat.

UV az Üllői út kereszteződésében. Jó volt a jellegzetes menethangot visszhangzani hallani a falakról!

Boráros tér, még mindig pirkadatkor.

A 4-es végállomásáról végül...

... a Fehérvári útra fordulva, és onnan a Móriczig haladva kerültek eredeti helyükre.

A Tétényi úti ideiglenes végállomás a napfelkelte fényében.

Pozitív, hogy erre a pár hétre is kaptak rendes oldaltáblát a rövidített útvonalon járó tuják - bár ezen a képen ez pont nem látszik :)

Folytatás: túrás-fúrás a Baross téren és Újpesten, és néhány dél-pesti csendélet


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra