A Fehér úti főműhellyel való megismerkedésre egy alkalom kevés, vissza kellettt hát mennem. Ezúttal kicsit jobban odafigyeltem a jelenleg üzemelő járművek alkatrészeinek szerelésére...
A bejáratnál egy nemrégiben érkezett banán pihent, még pályaszám nélkül, a kimenő vágányról pedig egy csatolt szerelvény indult épp próbaútra, őket sajnos nem tudtam lekapni.
Előző alkalommal eléggé elhanyagoltam a tolópadokat, ezt most szintén bepótlom. Egyébként ha jól láttam, a tolópad két végén levő vágányok mintha nem lennének egy vonalban a tolópaddal, azaz nem lehet átszáguldani rajtuk egy lendülettel. Vagy csak érzékcsalódásról lenne szó?
A tolópad retesze, mely azt biztosítja, hogy a vágányok jól illeszkedjenek, és ne csússzanak szét, amíg áthalad rajtuk a jármű.
Persze mi mást is tili-toliznának éppen, mint egy hannoverit... A Fehér úton már mindenképpen átvették a hatalmat ezek a teljesen sárgára fényezett jószágok!
Mint most kiderült, előző alkalommal a 1342-es ipari csuklóst fényképeztem le nyers állapotában. Ő volt az a kocsi, mely '91-ben kisiklott és felborult a Vajda Péter utca sarkán, halálos balesetet okozva. A képen a belső rész látható.
Ezen a Tátrán csak kisebb lemezjavításokat végeztek...
... akárcsak ezen (ezeken).
Ez a banán hibás ajtóműködtetéssel érkezett. Vagy csak a hibát jelző matricát felejtették rajta?
1402 ugyanott pihent, ahol előző alkalommal...
... és ez a Tátra se készült még el azóta.
1402 ajtónyitó gombja. Úgy látszik, a BKV már arra készül, hogy a csuklósok előbb-utóbb a Nagykörútról (ahol nehézkes lenne az egyedi ajtónyitás) külső vonalakra kerülnek, ahol hasznos lehet ez a funkció. Persze tudom, a Körúton is működnie kéne, de egyelőre a pár átalakított példány még nem használja...
A Fehér úthoz közelebbi tolópad.
A nagycsarnok mögötti udvaron készítik a villamosvasút kitérőit.
A csarnok falánál pihentek ezek a kisföldalatti-tengelyek.
A műhelyek területén kiterjedt "kisvasúti hálózat" volt található: kis csilléken tolták ide-oda az alkatrészeket. A szűk hely miatt a kanyarodást ív helyett ilyen fordítókorongokkal oldották meg. Ahogy az látható, a "hálózat" egy részét már itt is felszámolták, mint kint, a valós életben :-)
Motorpróbázó pad: két villanymotort tesznek le egymással szemben, a főtengelyeiket kardánnal összekötik. Az egyik motor üzemmódban működik, a másik generátorként, közben a hatásfokot, a keletkező rezgéseket, zajt mérik, számítógép segítségével.
Ezzel a géppel szedik le a kerekekről az abroncsot. Kicsit olyan, mint a Sarlakk a Tatuinon, nem? ;-)
A Tátrák (természetesen gyengeáramú) kontollerje vízszintesen van beépítve, nagyjából úgy, ahogy itt le van téve a földre...
Tátra-műszerfalak a műszerész műhelyekben. Ezeket már ismerjük...
... ez viszont nem túl gyakori: az egyedi ajtónyitású ICS-kbe kerülnek ilyenek. NZA-val megállapítottuk, hogy kicsit olyan, mint a szegedi Bengálik műszerasztala...
Ez az ICS épp "fényeződik"; a 6-os homloktáblán erősen meglepődtem :-)
Ez az ICS (1369) még kopaszon állt a szomszéd kamrában.
Egy pillantás a csarnokra, mielőtt elhagyjuk...
Ezt a lowry-t kimondottan NZA kedvéért kaptam le. Remélem majd elmondja, hogy miért is kérte...
És egy további, bizonyítékértékű kép arról, hogy tényleg új korszak köszöntött be a BKV-nál: banánhegyek a bejárattal szemben (tiszta Zöldség-Gyümölcs:).